کره شمالی سفرای خود در دیگر کشورها را فراخواند

کره شمالی تعدادی از سفرای خود در کشورهای دیگر را برای حضور در یک نشست در پیونگ‌یانگ، فراخواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از دیلی میل، کره شمالی تعدادی از سفیران خود در کشورهای دیگر را برای حضور در یک نشست در پیونگ‌یانگ فراخوانده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که نماینده کره شمالی در سازمان ملل و سفرای این کشور در چین و روسیه نیز برای شرکت در این نشست فراخوانده شده‌اند.

یک مقام کره جنوبی در گفتگو با خبرگزاری یونهاپ اعلام کرد: به نظر می‌رسد کره شمالی میزبان دیپلمات‌ها و سفرای اصلی خود در این نشست خواهد بود.

تاکنون مشخص نشده است که چه تعداد از سفرای کره شمالی قرار است در این نشست حضور یابند.

سخنگوی وزارت وحدت کره جنوبی اعلام کرد: به نظر می‌رسد این نشست یک نوع گردهمایی سفرای کره شمالی باشد. کره شمالی چهل و سومین و آخرین نشست سفرای خود را در ژوئیه 2015 برگزار کرده بود.

این درحالیست که شایعاتی وجود دارد درباره  اینکه این نشست به برنامه‌های کره شمالی برای انجام اقداماتی از جمله آزمایش‌های موشکی ارتباط دارد.

آزمایش های موشکی اخیر کره شمالی و لفاظی‌های ترامپ به تشدید تنش‌ها میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ منجر شده است. از سال گذشته میلادی، کره شمالی به دستور «کیم جونگ اون» آزمایش های موشکی زیادی را انجام داده است. کره شمالی هفته گذشته نیز اعلام کرد قصد دارد موشک‌هایی را نزدیک جزیره گوآم  –که تحت کنترل آمریکاست-- در اقیانوس آرام شلیک کند.

 دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز اعلام کرد که اگر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، با انجام آزمایش های موشکی، آمریکا را تهدید کند با آتش و خشم روبرو خواهد شد.


انتهای پیام/

کره شمالی سفیران خود را فراخواند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۲۳ مرداد ۱۳۹۶
هوراااااا جنگ
آخرین اخبار