فلاحت‌پیشه در مخالفت با کلیات کابینه دوازدهم:

مردم از شعار‌های ایجاد اشتغال خسته شدند/احزاب زیر پای جناح های سیاسی له می شوند

نماینده مردم اسلام آباد غرب گفت: احزاب زیر پای جناح های سیاسی له می شوند که باید برنامه ویژه ای برای احزاب در نظر گرفت.

فلاحت پیشه/ مخالفبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، نماینده مردم  اسلام‌آباد غرب در جریان روند رأی اعتماد به کابینه پیشنهادی دولت دوازدهم و در مخالفت با کلیات آن، اظهار داشت: ما بعد از اینکه به برنامه دولت رأی می‌دهیم هم در ثوابش سهیم و احتمالا شریک جرمش هم می‌شویم بهترین اصل در تفکیک قوا این است که دو قوه در جهت تعهدات مشترک با هم به توافق برسند.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب با بیان اینکه به عنوان موافق وزرای امور خارجه راه، دفاع، کشور، بهداشت، اطلاعات، اقتصاد و ورزش اسم نوشته‌ام ادامه داد: باید مجلس و دولت خود را در اجرای برنامه کلان متعهد همراه، همگام کنند.

وی تصریح کرد: اگر این تعهد شکل نگیرد شاهد سیل تذکرات و سوالات نمایندگان از وزرا خواهیم بود و وقتمان گرفته خواهد شد.

فلاحت‌پیشه افزود: آقای روحانی و این دولت وارث همه گذشتگان و مسئول 4 سال قبل خودشان هستند گلایه بنده این است که با خودداری از قانون برنامه ششم نام برده شده یعنی در جایی که باید تعهد داده می‌شد توجه کمتری به این مسئله شده است.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب گفت: ما مسئولیم که سالی یک و نیم میلیون شغل ایجاد کنیم یک میلیون و دویست هزار بیکار سالانه به جامعه اضافه می‌شود ما در قبال اینها مسئولیم و تعهد شرعی و قانونی داریم.

وی اظهار داشت: در این برنامه انتظار داشتیم که سهم تک تک وزارتخانه‌ها مشخص شود که چه تعداد شغل ایجاد می‌کنند و چقدر سرمایه برای تحقق این مسئله می‌آورند، در این برنامه کلی صحبت شده است.

فلاحت‌پیشه بیان کرد: مردم ما از تکرار شعارهایی همچون مبارزه با فساد و قاچاق کالا خسته شده‌اند دلیل این مسئله این است که برنامه‌های کلان داده می‌شود و در آن رقم و زمان ذکر نمی‌شود.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب با بیان اینکه مشکل اصلی را در همان صفحه 52 برنامه می‌دانم، افزود: دولت در این صفحه در مورد کاهش تصدی گری دولت و حرکت به سمت دولت توسعه‌گرا است بنده از همین دولت توسعه گرا و اجرای ناقص آن در ایران نگرانم.
وی ادامه داد: دخالت دولت توسعه‌گرا دراین موضوع زمانی مشروع است که کارش بهینه و همراه با نتیجه باشد.

فلاحت‌پیشه با تأکید بر اینکه در هر جایی که دولت ما دخالت کرده نتیجه منفی گرفته است گفت: دو اصل خصوصی‌سازی در ده‌های 70 و 80 را داشتیم که نتیجه‌اش منفی بود و آقای روحانی از آن به عنوان خصولتی سازی یاد می‌کنند.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب بیان کرد: یعنی دولت به اسم توسعه گرا بودن و نقش مثبت ایفا کردن دخالت می‌کند و عده‌ای در دولت برای خود رانت ایجاد کرده، مشکلات شکل می‌گیرد.

وی به ارائه آماری از بدهکاران بانکی پرداخت و گفت: ما در بانک‌ها با دو دسته از گروه‌ها مواجه‌ایم عده‌ای فراریان بزرگ مالی هستند و عده‌ای دیگر ورشکستگان کوچک‌اند.

فلاحت‌پیشه اظهار داشت: در مجلس هشتم زمانی که پشت این تریبون قرار گرفتم آماری که از پول‌های وصول نشده دادم 35 هزار میلیارد تومان بود امروز 104 هزار میلیارد تومان پول وصول نشده داریم.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب گفت: کلی حرف زدیم که به اینجا رسیدیم و فراریان بزرگ مالی کارخود را می‌کنند ورشکستگان کوچک کسانی هستند که برای دو میلیون تومان الاف‌اند و نمی‌توانند وام ازدواج بگیرند.

وی ادامه داد: بنده در زمینه‌های آموزش و پرورش و غیره برنامه روشنی در این مورد ندیدم از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش می خواهم که موانع گذشته را از پیش رو بردارد.

فلاحت‌پیشه گفت: چرا ژنرال ها را برای وزارت آموزش و پرورش معرفی نمی کنند کسانی که به راحتی می توانند بودجه خود را پیگیری کنند.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب با بیان اینکه در برنامه دولت گفته شده که باید در بخش کشاورزی واسطه گری حذف شود ادامه داد: متاسفانه واسطه ها روز به روز بیشتر شدند به این دلیل که ما کلی حرف زدیم.

وی خاطرنشان کرد: تحزب در کشورمان زیر پای جناح های سیاسی له می شود به همین دلیل فضای سیاسی ما روشن نیست.

انتهای پیام/

رای اعتماد مجلس به كابينه دوم حسن روحانی

موافقان و مخالفان کابینه دوازدهم 

اعضای پیشنهادی کابینه دوازدهم+اسامی و برنامه وزرا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار