میرزایی‌نیکو در مخالفت با وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی:

آقای صالحی! نسبت حلال‌ها و حرام‌ها را در هنر مشخص نکرده‌اید/ سهم هنرمندان امروز تنها قبری در قطعه هنرمندان است

نماینده مردم دماوند گفت: آقای صالحی! در کسوت حوزه و دانشگاه یک بار تکلیف‌مان را نسبت به حلال‌ها و حرام‌ها در هنر روشن کنید.

میرزایی نیکوبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، قاسم میرزایی نیکو نماینده مردم دماوند در جریان رای اعتماد به کابینه دوازدهم و در مخالفت با سید عباس صالحی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار داشت: آقای جنتی که رفت و داشتیم به هوای تازه سیدرضا صالحی امیری عادت می‌کردیم اما بار دیگر بر اثر تغییرات سیدعباس صالحی از پژوهشگاه فلسفه حوزه علمیه و مردی از مشهد مقدس شهر کنسرت ممنوع آمد.

وی افزود: بنده به عنوان دانش آموخته دانشکده هنرهای زیبا چشم دوخته‌ام که آیا هنر به دست اهلش خواهد رسید یا خیر؟ این روزها به جای آرامش، حمایت، دغدغه بیمه و موارد صنفی تنها سهم هنرمندان قبری در قطعه هنرمندان ست.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه خطاب به رئیس جمهور تأکید کرد: چینش وزارتخانه‌ها و دولت حق شماست اما شما صد در صد به تفکر 24 میلیونی خیلی بدهکار هستید، مردمانی که به شما و شعارهایتان در برابر جناح رقیب اعتماد کردند مبادا خلق این اعتماد به کل جناح اصلاح طلب زده شود.

میرزایی نیکو اذعان داشت: ‌دل‌زدگی در همه امور در رأس امور برای جوانان پرشور رقم بخورد، وزارت ارشاد آیا حق مسلم هنرمندان در این مرز و بوم نیست؟

وی خطاب به وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: ربنای استاد پیشکش، شما در کسوت حوزه و دانشگاه یک بار تکلیف‌مان را نسبت به حلال‌ها و حرام‌ها در هنر به خصوص موسیقی روشن کنید.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد چه زمانی می‌خواهد از بازخوانی، سانسور و توقیف بعد از ارائه مجوز‌ها هفت خوان رها شود؟ سرنوشت و صاحب نفسان تاریخ تئاتر، سینما و هنرهای تجسمی بماند.

وی خطاب به صالحی گفت: ما از شما دست خطی له یا علیه کسی چه زمانی دیده‌ایم؟‌آمار تیتراژ کتاب‌ها و سینما دست برده می‌شود اما چند کتاب دیگر در راه سانسور و رفع توقیف است؟

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه با تأکید بر اینکه دیپلماسی فرهنگی برون مرزی ما در چه وضعی وجود دارد، بیان داشت: صفحات اجتماعی شما چند ساله است؟ اختیار جامعه فرهنگی دقیقا با چه کسی است؟‌

میرزایی نیکو خطاب به وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت:‌ ذره‌ای به دغدغه دینی شما شک ندارم اما شما به عنوان شخصی در بدنه وزارت نام ببرید که در جشنواره‌ها، کنسرت و تئاتر حوزه سیاسی شما دقیقا کجاست و این باید کاملا روشن شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ اگر موضع فکری شما روشن نباشد آش همان آش و کاسه می‌شود، مسلخ اصلاح طلبان، بودجه عریض و طویل ارشاد چه زمانی به دست اهلش خواهد رسید؟

انتهای پیام/

 

موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی

جزئیات رای اعتماد به سیدعباس صالحی 

رای اعتماد مجلس به كابينه دوم حسن روحانی  

موافقان و مخالفان کابینه دوازدهم 

اعضای پیشنهادی کابینه دوازدهم+اسامی و برنامه وزرا

گزارش کامل اولین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم

گزارش کامل دومین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم

گزارش کامل سومین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار