مرکز هماهنگی پایش و آینده پژوهی پارک ملی دریاچه ارومیه افتتاح شد

با حضور استاندار آذربایجان غربی، مرکز هماهنگی پایش و آینده پژوهی پارک ملی دریاچه ارومیه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛امروز در نخستین روز از هفته دولت با حضور قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان و جمعی از مدیران و معاونین محیط زیست استان، مرکز هماهنگی پایش و آینده پژوهی پارک ملی دریاچه ارومیه افتتاح شد.

پرویز آراسته مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در این مراسم گفت: راه اندازی مرکز هماهنگی پایش و آینده پژوهی پارک ملی دریاچه ارومیه، جزو مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه بود و از محل اعتبارات ستاد احیا این مرکز راه اندازی شده است.

وی افزود: برای راه اندازی این مرکز، در مجموع ۳۹۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در خصوص کارکرد و اهداف مرکز هماهنگی، پایش و آینده پژوهی پارک ملی دریاچه ارومیه گفت: در این مرکز، تمامی اطلاعات زیست محیطی استان از جمله اطلاعات مربوط به دریاچه ارومیه، ایستگاه‌های سنجش آلودگی، اطلاعات مربوط به تالاب‌های اقماری دریاچه، رودخانه‌های شهرچای ارومیه و رودخانه مهاباد چای، ایستگاه‌های اندازه گیری ریزگرد و وضعیت جزایر اشک و کبودان به صورت آنلاین رصد و پایش می‌شود.

گفتنی است، استاندار آذربایجان غربی پس از افتتاح مرکز هماهنگی پایش و آینده پژوهی پارک ملی دریاچه ارومیه از بخش‌های مختلف آن بازدید کرد.

انتهای پیام/م

 

افتتاح مرکز هماهنگی، پایش و آینده پژوهی پارک ملی دریاچه ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.