کمک 10 هزار تُنی اردوغان به مسلمانان روهینگیا!

رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد بسته دوم کمک‌های ترکیه به مسلمانان روهینگیا آماده ارسال است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه 10 هزار تُن کمک های انسان دوستانه این کشور آماده ارائه به مسلمانان روهینگیاست، تصریح کرد کشورش تلاش دارد قدرت های جهانی را برای حل مسأله مسلمانان روهینگیا بسیج کند.

اردوغان امروز، چهارشنبه، در سخنانی در نشست حزب حاکم عدالت و توسعه گفت: ترکیه تلاش دارد قدرت های جهانی را برای مسأله مسلمانان روهینگیا و حمایت از آنان بسیج کند.

رئیس جمهور ترکیه همچنین افزود: نشست پیش روی سازمان ملل متحد و نشست همکاری اسلامی به ما فرصت بازگشایی پرونده مسلمانان روهینگیا را می دهد.

اردوغان در ادامه با انتقاد از سازمان ملل افزود: میلیون ها مسلمان روهینگیایی دچار درد و رنج هستند، اما سازمان ملل نمی تواند به آنها کمک کند. راخین ( ایالت راخین در کشور میانمار) منطقه ای ناشناخته برای ما نیست. مسلمانان راخین در جنگ ترکیه کمک های بسیاری برای ما جمع آوری کردند.

گفتنی است مسلمانان روهینگیا از زمان استقلال میانمار در 1961، از جانب دولت مرکزی به رسمیت شناخته نشده‌ اند و از بسیاری امکانات اولیه در زمینه بهداشتی و درمانی محروم هستند. اگرچه بسیاری از روهینگیایی‌ها نسل‌هاست که در میانمار ساکن هستند، اما دولت این کشور آنها را مهاجران غیرقانونی که از بنگلادش به این کشور آمده‌اند، می‌داند و برای آنها حق شهروندی قائل نیست.

انتهای پیام/

 

کمک ترکیه به مسلمانان روهینگیا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۵:۵۴ ۲۰ شهريور ۱۳۹۶
اردوغان و ترکیه نشان دادند به واقع حامی مسلمانان هستند و تظاهر نمی کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۱۸ شهريور ۱۳۹۶
ترکیه جای امن نیست
آخرین اخبار