968 تعاونی فعال در استان زنجان وجود دارد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت : 800 هزار نفر در استان زنجان عضو تعاونی‌ها هستند.

968 تعاونی فعال در استان زنجان وجود داردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان محمدرضا یوسفی در دوازدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان زنجان به مشکلات اساسی جامعه اشاره کرد و گفت: بیکاری مطالبه نخست مردم از دولت است و مسئله اشتغال به معضل جامعه تبدیل شده است.

 

یوسفی با بیان اینکه برای مهار بیکاری باید از تمام ظرفیت‌های کشور استفاده شود ابراز کرد: ظرفیت تعاون نباید نادیده گرفته شود و می‌تواند در سطح جامعه اشتغالزایی زیادی داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه اشتغالزایی در بخش تعاون نسبت به سایر بخش‌ها ارزان است گفت: با سرمایه 30‌ میلیون تومان در بخش تعاون می‌شود یک فرصت شغلی ایجاد کرد و این در حالی است که در بخش صنعت باید برای یک شغل 250 میلیون تومان سرمایه‌گذاری کرد.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه دولت در طرح اشتغال حوزه تعاون باید 65 هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد کند، تصریح کرد: در مرحله نخست باید یک هزار تعاونی در یک هزار روستا و در مرحله دوم 2 هزار و 500 تعاونی در 2 هزار و 500 روستا ایجاد شود.

 

یوسفی مهم‌ترین مشکل موفق نبودن تعاون را عدم اعتماد دولت به تعاونی‌ها برشمرد و عنوان کرد: علاوه بر اینکه دولت به تعاونی‌ها اعتماد ندارد حتی خود تعاونی‌ها هم به خودشان‌ باور ندارند.

 

وی در پایان ادامه داد:: در استان زنجان 968 تعاونی با 14 گرایش وجود دارد و مقدار سرمایه‌گذاری در تعاونی‌ها 740 میلیارد ریال است که توانسته 12 هزار فرصت شغلی را در استان ایجاد کند و میزان محصولات صادر شده توسط تعاونی‌ها به 10 میلیون دلار می‌رسد.

انتهای پیام/ر

800 هزار نفر در استان زنجان عضو تعاونی‌ها هستند

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.