راه اندازی آزمایشگاه نانو در منطقه آزاد ماکو

برای نخستین بار آزمایشگاه نانو در پژوهشسرای منطقه آزاد ماکو راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛  آزمایشگاه نانو در منطقه آزاد ماکو  با حضور حسین فروزان، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو، معاونان اداره کل آموزش و پرورش استان و جمعی از مدیران و معلمان مدارس در محل پژوهش سرای دانش آموزی امام رضا (ع) منطقه آزاد ماکو افتتاح و راه اندازی شد.

اکبر بابا پور مدیر آموزش و پرورش ماکو هدف از راه اندازی این آزمایشگاه را استفاده دانش آموزان از آخرین تکنولوژی ها و دانش روز دنیا و آشنایی با دستاوردهای علمی  و انجام آزمایشات مختلف علمی در زمینه شیمی اعلام کرد.

وی با بیان اینکه برای راه اندازی و تجهیز  این آزمایشگاه 370 میلیون تومان هزینه شده است، افزود : 90 میلیون تومان برای خرید تجهیزات این آزمایشگاه از سوی منطقه آزاد ماکو مساعدت شده است.

مدیر آموزش و پرورش ماکو گفت: آزمایشگاه نانو در ماکو در شمال استان آذریایجان غربی بی نظیر بوده و علاوه بر دانش آموزان دانشجویان دانشگاه های این شهرستان هم می توانند درزمینه آزمایشات نانو از این آزمایشگاه استفاده نمایند.

در حال حاضر 300 دانش آموز در رشته های مختلف تحصیلی عضو پژوهش سرای دانش آموزی  ماکو بوده و از بخشهای زیست شناسی، فیزیک، شیمی رایانه، ربات و کتابخانه استفاده می کنند.

انتهای پیام/ح

راه اندازی  آزمایشگاه نانو در منطقه آزاد ماکو با هزینه 370 میلیون تومان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.