رئیس اداره اوقاف و امور خیریه دامغان ؛

میزبانی 450 حسینیه و مسجد دامغان از مراسم عزاداران حسینی

همزمان با فرا رسیدن ایام ماه محرم ، ۴۵۰ مسجد و حسینیه در دامغان برای میزبانی از عزاداران آماده شده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ حجت الاسلام مرتضی میرکو رئیس اداره اوقاف و امور خیریه دامغان ضمن اشاره به وجود ۴۵۰ حسینیه و مسجد ثبت شده تحت نظارت اوقاف و امور خیریه دامغان ، گفت : ۲۵۰ نفر در شهرستان عضو هیئت امنای این اماکن هستند که در نشست هایی برای میزبانی بهتر از عزاداران حسینی توجیح شده اند.


رئیس اداره اوقاف و امور خیریه دامغان با بیان اینکه در دامغان ۳۸ امامزاده و بقاع متبرکه نیز زیر نظر اداره اوقاف و امور خیریه وجود دارد، افزود: خدمت به مردم و کسب رضای خدا و همچنین جذب نوجوانان و جوانان به مساجد و باقع متبرکه مهمترین وظیفه هیئت امنا آن‌ها است.


وی درباره مراسم محوری آغازین روزهای محرم در این شهرستان نیز اظهار داشت : مراسم افراشته شدن پرچم ابا عبدالله الحسین (ع) با عنوان «لبیک یا امام حسین (ع)» در روز سوم ماه محرم، طی آیینی با حضور عزاداران و سوگواران حسینی در جوار آستان مقدس امامزادگان محمد و جعفر (ع) دامغان برگزار می شود.


میرکو درباره تمهیدات اندیشیده شده برای فضای بقعه تاریخی امامزادگان جعفر و محمد (ع) این شهرستان هم تاکید کرد: سند شش دانگ بیمارستان سابق دامغان به میزان چهار هزار و ۷۰۰ متر مربع که با پیگیری مسئولان تخریب و آزاد سازی شده بود، به مجموعه آستان مقدس ملحق شده و امیدواریم بتوانیم از آن به خوبی بهره برداری کنیم.


انتهای پیام / ذ


در دامغان ۳۸ امامزاده و بقاع متبرکه زیر نظر اداره اوقاف و امور خیریه هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار