مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر:

برپایی ۴۰ موکب استان بوشهر در پیاده‌روی اربعین حسینی

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر گفت: در راستای راهپیمایی عظیم اربعین حسینی، استان بوشهر ۴۰ موکب از مرز شلمچه تا کربلای معلی برپا می‌کند.

برپایی ۴۰ موکب استان بوشهر در پیاده‌روی اربعین حسینیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، عبدالرضا مطاف مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر با اشاره به عشق و علاقه مردم استان بوشهر به اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) خبرداد و اظهار داشت: عشق و علاقه مردم ولایت‌مدار و دین‌دار استان بوشهر به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به‌گونه‌ای است که مراسم‌های پرشوری در ماه‌های محرم و صفر برپا می‌کنند.

وی با بیان اینکه ماه محرم نزد مردم استان بوشهر از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است افزود: در ماه‌های محرم و صفر عشق و علاقه مردم استان بوشهر به خاندان عصمت و طهارت (ع) به اوج خود می‌رسد که با برپایی آیین‌های ویژه و جذاب این مهم را به منصه ظهور می‌رسانند.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر از برپایی اربعین حسینی با مشارکت خیران و مردم ولایت‌مدار استان بوشهر خبرداد و گفت: در راستای برنامه‌ریزی برای مراسم عظیم اربعین حسینی، ستاد اربعین استان بوشهر تشکیل و برای اعزام زائران حسینی در این مراسم تدابیر ویژه‌ای اندیشیده است.

مطاف، از برپایی ۴۰ موکب در مراسم اربعین‌حسینی توسط خیران و مردم ولایت‌مدار استان بوشهر خبرداد و گفت: برای برگزاری مراسم اربعین حسینی امسال، ۴۰ موکب از مرز شلمچه تا کربلا و نجف و مسیر‌های داخلی و خارجی توسط ستاد عتبات عالیات استان بوشهر و با مشارکت خیران این استان پیش بینی شده است.

وی از استقرار ۱۴ موکب در مسیر به مرز شلمچه خبر داد و افزود: بر‌اساس برنامه‌ریزی انجام شده از ۴۰ موکب طراحی شده این موکب‌ها در شهر نجف، در مسیر نجف به کربلا، در شهر کربلا و در مسیر به مرز شلمچه توسط ستاد عتبات عالیات استان بوشهر با مشارکت خیران بوشهری برپا می‌شود.

وی با بیان اینکه موکب‌های اربعین حسینی شناسنامه‌دار هستند، خاطرنشان کرد: تمامی موکب‌ها در داخل، سرمرز و خارج از مرز، پس از ثبت مشخصات آن‌ها در ستاد بازسازی عتبات عالیات ، شناسنامه‌دار می‌شوند.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر از ارائه خدمات به ۳۵ هزار زائر حسینی خبرداد و افزود: براساس اعلام وزارت کشور، سهمیه ستاد عتبات عالیات استان بوشهر برای ارائه خدمات به زائران در اربعین حسینی ۱۰ هزار نفر در مسیر نجف تا کربلا، ۲۰ هزار نفر در شهر کربلا و ۵ هزار نفر در مرز شلمچه تعیین شده که تا ۵۰ هزار نفر در شبانه‌روز قابل افزایش است.

انتهای پیام/ف

استان بوشهر ۴۰ موکب در پیاده‌روی اربعین حسینی برپا می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۰۲ مهر ۱۳۹۶
حسینیه کودک؛ ابتکار جالب فرهنگی /محرم فرصت مغتنمی است که نباید از دست رود؛ این وظیفه ماست که در مجالس عزاداری بستری مناسب برای انتقال مفاهیم ارزشی و به روز برای کودکانمان ایجاد کنیم. کودکان ما نباید احساس کنند؛ در عزاداری‌های محرم دیده نمی‌شوند و بدون نقش هستند. باید در عزاداری‌های محرم نقش و جایگاه کودکان دیده شود تا آنها بتوانند فراخور سن و سال و روحیات خود در کنار سایر همسالانشان به عزاداری بپردازند.