برگزاری خیمه‌های معرفت در ماه محرم

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان گفت: یکی از اهداف برگزاری خیمه‌های معرفت در ایام عزاداری سیدالشهدا ختم قرآن کریم و برپایی محافل انس با قرآن برای عزاداران است.

برگزاری خیمه‌های معرفت در ماه محرمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حجت‌الاسلام  رضوی، معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: همزمان با ایام محرم و سوگواری سید و سالار شهیدان، امام حسین(ع) خیمه‌های معرفت در بقاع متبرکه و امامزاده‌های شاخص استان همدان برپا شده است.

وی افزود: خیمه‌های معرفت به منظور پاسخگویی به مسائل شرعی و اعتقادی جوانان و خانواده‌ها، دایرکردن ایستگاه‌های تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف، عفاف و حجاب، ختم قرآن کریم و برپایی محافل انس با قرآن کریم، اطعام و پذیرایی از عزاداران حسینی برپا شده است.

حجت‌الاسلام رضوی عنوان کرد: طرح سوگواره بصیرت عاشورایی همزمان با سراسر کشور در بقاع متبرکه، مساجد، حسینیه‌ها و تکایای استان همدان از اول محرم تا آخر ماه صفر برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گفت: این طرح با هدف اجرای صحیح و امانت‌دارانه نیات واقفان مرتبط با موضوع روضه خوانی، تعزیه داری و اطعام عزاداران حسینی برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی، تجمع بزرگ لبیک یا حسین(ع)، همایش احلی من العسل، برگزاری مراسم عصر تاسوعا، ظهر عاشورا و شام غریبان از ویژه برنامه‌های بصیرت عاشورایی است.

این مقام مسئول یادآور شد: برپایی چنین برنامه‌هایی در ایام محرم و صفر در افزایش شناخت و معرفت انسان‌ها نسبت به فلسفه نهضت عاشورا و قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) موثر است و فرصتی مناسب در راستای ترسیم هر چه بهتر مسیر زندگی خود با الگو برداری از زندگی خاندان رسالت است.

انتهای پیام/ ش

برگزاری خیمه‌های معرفت در ماه محرم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.