فرمانده کل سپاه؛

پیروزی یا شکست مقاومت اسلامی نتیجه جنگ کنونی در سوریه

فرمانده کل سپاه بیان کرد: جنگ کنونی در سوریه در واقع پیروزی یا شکست مقاومت اسلامی و انقلاب اسلامی را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سردار محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه با بیان این‌که جنگی که اکنون در سوریه وجود دارد برای حفظ حکومت بشار اسد نیست، اظهار داشت: جنگ کنونی در سوریه در واقع پیروزی یا شکست مقاومت اسلامی و انقلاب اسلامی را به دنبال دارد.

وی اذعان کرد: امروز در سوریه جوانان مسلمان افغانی، ایرانی، پاکستانی، عراقی، یمنی و لبنانی در کنار جوانان سوری برای دفاع از انقلاب اسلامی مبارزه می‌کنند. جنگی که اکنون در سوریه وجود دارد برای حفظ حکومت بشار اسد نیست.

سردار جعفری بیان داشت: جنگ کنونی در سوریه در واقع پیروزی یا شکست مقاومت اسلامی و انقلاب اسلامی را به دنبال دارد، در این مقطع حساس از انقلاب موقعیت سرزمین سوریه به علت موقعیت حساس استراتژیکی، همسایگی با فلسطین اشغالی و وضعیت جغرافیایی که از ناحیه شرق با کشورهای عراق و نهایتا ایران و از ناحیه جنوب با اردن دارد، برای انقلاب و مقاومت اسلامی بسیار تعیین‌کننده است.

فرمانده کل سپاه در ادامه گفت: رئیس جمهور فعلی سوریه با انگیزه‌های مختلفی مدافع انقلاب اسلامی و طرفدار مقاومت اسلامی است. دشمنی این کشور با اسرائیلی‌ها شاید از جمله این انگیزه‌ها باشد که به مثابه یک پیش زمینه بوده است.

وی تصریح کرد: شاید کار خدا بوده که از سال‌ها قبل این حالت درگیری و دشمنی بین اسرائیل و سوریه در حدود 50 یا 60 سال گذشته ایجاد شود و با آن دشمنی که جمهوری اسلامی با اسرائیلی‌ها دارد این اتحاد بین ایران و سوریه برقرار شود.

سردار محمدعلی جعفری افزود: این‌ها نطفه شکل‌گیری مقاومت اسلامی است. قطعا سرنوشت انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی و اسلام در همین جنگ‌ها و درگیری‌ها رقم می‌خورد. حضرت امام خمینی فرموده بودند "امروز سرنوشت اسلام به سرنوشت جمهوری اسلامی بسته است."

 وی خاطرنشان کرد: این‌ جنگ‌ها و مقاومت‌هایی که آن روز در کشور خود ما و نقاطی نظیر خوزستان وجود داشت و امروز در کشوری مثل سوریه، عراق و یمن می‌بینیم ادامه همان مقاومت‌ها و درگیری‌های میان حق و باطل است که 35 سال پیش در ایران اسلامی و همین خوزستان آغاز شد و امروز در آن کشورها ادامه دارد.

سردار جعفری اذعان داشت: تمام این درگیری‌ها در واقع یک جنگ است؛ جنگ بین حق و باطل یا جنگ بین اسلام و کفر. طبیعی است که سرنوشت اسلام به همین جنگ‌ها بستگی دارد. در طول تاریخ، اسلام با جنگ‌های خونین بزرگی که صدها هزار انسان در آن‌ها از بین رفته‌اند مواجه شده است.

فرمانده کل سپاه اظهار کرد: اما جنگ‌هایی که در مقطع حساس امروز در این کشورها در حال وقوع است کم ترین تلفات انسانی را دارند. این جنگ‌ها جنگ عقیدتی، اعتقادی و مردمی هستند. اثرات ناشی از انعکاس این ایثار‌ها و مقاومت‌ها و خون‌های پاکی که در این جنگ‌ها به زمین ریخته و از طریق رسانه‌ها به جهانیان منتقل می‌شود، پیروزی‌هایی را برای مقاومت اسلامی رقم می‌زند.

جعفری گفت: تصویر انتشار یافته از نحوه شهادت شهید حججی در فضای مجازی یعنی همان فضایی که خود دشمنان برای ضربه زدن به اسلام و مبارزه فرهنگی با اسلام ایجاد کردند و آن را گسترش دادند و روز به روز توسعه‌ می‌دهند، موجب شد آن صلابت و ایستادگی که در تمام شهدای ما وجود دارد، به طور برجسته‌تر به دنیا منعکس شود.

وی بیان کرد: این گونه صلابت یک شهید از طریق انتشار یک عکس در فضای مجازی جهان را تحت تاثیر خود قرار داد. این‌ها همان مکر الهی و امداد الهی است که از همان بستری که دشمنان برای ضربه‌زدن به اسلام و جنگ فرهنگی با اسلام و ارزش‌های اسلامی ایجاد کردند برمی‌خیزد. خداوند را بر این نعمت بزرگ شهادت‌طلبی وفرهنگ جهاد شهادت شکر می‌کنیم.

فرمانده کل سپاه اذعان داشت: یکی از نقش‌های بزرگی که در انعکاس صلابت شهید حججی و عمقی که به این شهید بخشید موثر بود، مصاحبه‌ها و سخنانی بود که همسر این شهید داشته و همچنان نیز این حرف‌ها را می‌زند. همان نقشی که حضرت زینب(س) در مورد قیام عاشورا و شهادت امام حسین برای انتقال پیام خون شهید ایفا کردند.

سردار جعفری تصریح کرد: بنابراین نقش خانواده معظم شهدا در به ثمرنشاندن خون و ادامه‌دادن راه شهید اثری تعیین‌کننده دارد و فرصتی است که خداوند متعال به این خانواده‌ها داده است. این فرصت را باید قدر دانست و برای انتقال ارزش‌های اسلامی، جهاد،‌ مقاومت و ایستادگی آن نهایت استفاده را کرد تا این موارد به خوبی به نسل‌آینده منتقل شود.

انتهای پیام/گ

جنگ کنونی سوریه پیروزی یا شکست مقاومت اسلامی در در پی دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.