ربیعی:

٨٨٦ هزار خانوار با پدیده سالمندی مواجه هستند

وزیر رفاه گفت:حدود ٨٨٦ هزار خانوار در کشور با پدیده سالمندی مواجه هستند.

٨٨٦ هزار خانوار با پدیده سالمندی مواجه هستندبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛  علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  در نشست شورای عالی سالمندی با بیان اینکه تمام بازنشستگان در ایران هنوز به سن سالمندی نرسیده‌اند، اظهار کرد: بیش از ٦٠ درصد جمعیت بالای ٦٠ سال در کشور بازنشسته هستند.

وی افزود: سند ملی سالمندی باید حمایت های گوناگون از سالمندان را در بر بگیرد و باید جمعیتی از سالمندان که بازنشسته نیستند و تحت پوشش سازمان‌های حمایتی قرار ندارند را با آمار و ارقام مشخص کنیم و برای این گروه در کنار دیگر سالمندان برنامه حمایتی تدوین کنیم.

ربیعی گفت: حمایت‌ها می‌تواند شامل مسکن، درمان، تغذیه و حتی اوقات فراغت برای سالمندان باشد.

وزیر رفاه در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: در کشور ما ضریب بروز عوارض به واسطه عامل انسانی بالا است و طبق آمار 23 درصد متوفیان تصادفات رانندگی، زن و 77 درصد مرد هستند.

ربیعی گفت: میانگین سنی متوفیان ناشی از تصادفات 38 سال است و باید گفت بخشی از زنان سرپرست خانوار به واسطه تصادفات سرپرست خود را از دست داده‌اند.

وزیر رفاه تصریح کرد: 21 هزار و 446 معلول ضایعه نخاعی تحت پوشش بهزیستی هستندکه 43 درصد از آنها ناشی از تصادفات رانندگی است.

احمد میدری ، معاون رفاه اجتماعی وزارت رفاه نیز موضوع سالمندی را یکی از چالش های مهم کشور دانست و گفت: با تقسیم کار می توان چالش سالمندی را رفع کرد که این مهم نیازمند برنامه ریزی است.

لازم به ذکر است؛ در این نشست کارشناسان دستگاه های مختلف دیدگاه های خود را ارائه دادند و قرار شد در نشستی دیگر نماینده هر دستگاه برنامه های خود را در خصوص سالمندی ارائه بدهد.

انتهای پیام/

تدوین بسته حمایتی جدید برای سالمندان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار