به روزرسانی دانش بومی؛

مدیریت منابع طبیعی با به ‎روزرسانی دانش بومی بهره‎برداران

رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: بهترین راهکار مدیریت منابع طبیعی به روزرسانی دانش بومی بهره‎برداران است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ محمد نریمانی رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان اظهار کرد: در راستای نقش مشارکت مردمی در توسعه پایدار، اداره مرتع منابع طبیعی و آبخیزداری استان جهت ارتقاء سطح آگاهی دامداران و بهره‎برداران از عرصه‎های منابع طبیعی در سطح روستا‌های دارماهی و سیف الهی شهرستان سلسله، اقدام به برگزاری دوره آموزشی مشارکت جوامع محلی در جلوگیری از تخریب و نحوه تقویت و احیاء و اصلاح مراتع کرد.

نریمانی با اشاره به نقش مشارکت در فعالیت‎های اجتماعی گفت: امروزه توجه به مشارکت مردمی یکی از عوامل توسعه و در لیست برنامه‌های توسعه پایدار همه جوامع قراردارد.

وی با اشاره به راه‎های حفظ مراتع و جنگل‎ها در بستر مشارکت مردمی اضافه کرد: مهم‌ترین عوامل رشد و توسعه اجتماعی اقتصادی یک جامعه به ویژه در جوامع روستایی، نقش و حضور فعالانه مردم در کار‌ها و فعالیت‌-های مربوط به خود و محیط پیرامون محل زندگی آنان است، زیرا بدون همیاری و مشارکت مردم، توسعه پایدار مفهوم نداشته و عملی نخواهد بود.

رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان بهترین راهکار برای مدیریت و رفع مشکلات در زمینه منابع طبیعی را به روزرسانی دانش بومی بهره برداران برشمرد و تصریح کرد: با آگاهی که مردم بومی و محلی از مشکلات دارند و شرکت در کلاس‎های آموزشی و مشورتی می‎توانند، نیاز‌های خود را بیان و با اولویت بندی، راهکار‌هایی را برای حل مشکلات ارائه کنند.

انتهای پیام/م

بهترین راهکار مدیریت منابع طبیعی به‎روزرسانی دانش بومی بهره‎برداران است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.