باشگاه خبرنگاران جوان بررسی می‌کند؛

واکنش دو تهیه‌کننده به اکران فیلم‌های خارجی در ایران

موضوع اکران فیلم‌های خارجی، همیشه محل بحث بسیاری از سینماگران بوده است و ما در این باره با دو تهیه‌کننده کشورمان به گفتگو نشستیم.

سینمای ما مانند صنعت اتومبیل سازی شده استبه گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ موضوع اکران فیلم‌های خارجی همیشه محل چالش بسیاری از سینماگران بوده است که همچنان با فراز و فرودهایی همراه است. بر همین اساس با دو تن از سینماگران کشورمان به گفتگو نشستیم که در ادامه می‌خوانید؛

عبدالله علیخانی تهیه‌کننده سینما در خصوص موضوع اکران فیلم‌های خارجی در ایران که از سوی حوزه هنری مطرح شده، گفت: این جریان بالاخره باید یک روزی عملی می‌شد؛ چون فضای سینما و فیلم‌های ما مانند صنعت اتومبیل‌سازی شده. یعنی تا رقیب قدری وارد میدان نشود، حاضر به تغییر و بالابردن کیفیت نیستیم.

وی افزود: اگر دقت کنید متوجه خواهید شد، سالن‌های به روز و استاندارد ما بیشتر اما از تعداد مخاطبمان کاسته شده است. دلیلش ضعف فیلم‌هاست. پس توجیهی برای بیان اینکه سالن خوب نداریم و ... نمی ماند. تا زمانی که هر نوع خوراک فرهنگی را بدون در نظر گرفتن شعور مخاطب امروز بسازیم و نمایش دهیم، درجا خواهیم زد.

وی تصریح کرد: بالاخره باید به خودمان بیاییم و به دنبال نوگرایی و جذب مخاطب باشیم و چون رقیب نداریم دست به تولید هر فیلمی نزنیم.

این تهیه‌کننده اظهار داشت: البته اکران فیلم های خوب خارجی در ایران باید طبق حساب و کتاب و برنامه ریزی هم باشد؛ به طوری که سینمای خودمان را فلج نکند و بیشتر به عنوان رقیبی خوب باعث رقابتی سالم شود. تا این جریان راه نیفتد، هیچ فرد و ارگانی همت نمی‌کند تا کیفیت آثار را بالا ببرد.

علیخانی خاطرنشان کرد: ما واقعاً مخاطبان خوبی داریم که نزدیک به چهار دهه این سینما را حمایت کردند؛ اما بیاییم از یک جایی بیشتر به فکرشان باشیم و باعث دفعشان نشویم.

این تصمیمات و صحبت‌ها حالت جوک دارد

مهدی کریمی تهیه‌کننده سینما هم در این باره گفت: حوزه هنری خود را مکلف به اکران فیلم‌های خودمان نمی‌داند؛ با چنین اظهارنظری به نحوی فرار رو به جلو کردند و توپ را در زمین اکران خارجی انداختند. پس نباید این حرف‌ها را جدی گرفت.

وی افزود: یعنی حوزه هنری واقعاً این اندازه دموکرات شده که می‌خواهد چشمش را روی برخی بخش‌های فیلم‌های خارجی ببندد یا قصد دارد آنها را حذف کند. این تصمیمات و صحبت ها حالت جوک دارد و نباید آنها جدی گرفت.

تهیه‌کننده فیلم «چ» اظهار داشت: نهادی که جلوی اکران فیلم‌های مجوزدار از ارشاد را می‌گیرد، چطور می‌خواهد بستر نمایش فیلم های روز دنیا را فراهم کند. البته به نظرم به جای اینکه مانعش شویم باید گفت بسم الله. ما جلوی شمایی را که موانع زیادی برای سینما ایجاد می‌کنید، نخواهیم گرفت.

 

انتهای پیام/

 

اظهار نظر دو تهیه‌کننده درباره اکران فیلم‌های خارجی در ایران

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار