شهدای مدافع حرم مظهر بصیرت هستند

مشاور عالی مقام معظم رهبری گفت: مشکل ترامپ و صهیونیست سلاح هسته‌ای نیست بلکه ناراحتی ترامپ و نوکران منطقه از وجود مدافعان حرم و امثال شهید «همدانی» و «حججی» است.

شهدای مدافع حرم مظهر بصیرت هستندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ غلامعلی حداد عادل، مشاور عالی مقام معظم رهبری در آئین اختتامیه دومین جشنواره سراسری ادبی «حبیب حرم» با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با تفسیر ایه مبارکه «انّ الّذین قالوا ربّنا الله ثمّ استقاموا تتنزّل علیهم الملائكة» اظهار داشت: سردار شهید «حاج حسین همدانی» یکی از مصادیق بارز این آیه شریفه است.

وی با بیان اینکه استان همدان با سابقه درخشان تاریخی در عرصه فرهنگ و تمدن اسلامی وظیفه خود را در انقلاب اسلامی به شایستگی ایفا کرده است، گفت: همدان یک اقلیم عارف پرور است که نه تنها علما و مجتهدین بسیاری از این دیار برخاسته بلکه از دیرباز عارفی بزرگ را در خود پرورانده است.

مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه روح دلدادگی به خداوند در میان شهیدان استان قابل شهود است، بیان کرد: شهید «همدانی» و شهید «قهاری سعید» نمونه‌ای از آن روح‌های بلند ملکوتی هستند .

وی با بیان اینکه در زندگی شهید «حاج حسین همدانی» عظمت انقلاب حس می‌شود، تاکید کرد: شهر همدان شهر شهدا و علمای بزرگ است و از انفاس قدسی شهید مدنی(ره)، مرحوم آخوند ملاعلی معصومی همدانی، آیت‌الله موسوی همدانی و بسیاری دیگر از علما بهره‌مند شده است.

حداد عادل با گرامیداشت یاد و خاطره شهید «سیدرضا دیباج»، این شهید معز را نمونه ای از یک جوان انقلابی مبارز معرفی کرد و افزود: از سال های 45 تا 47 شمسی که بنده در دانشگاه شیراز در س می خواندم در انجمن اسلامی با ایشان بودم و او را جوانی بسیار متدین، پاک، آراسته و انقلابی یافتم که زیر شکنجه های ساواک به مقام شهادت نائل آمد و هیچ گاه یاد و خاطره او را فراموش نکرده‌ام.

* غلبه بر جنگ نرم دشمن جزء با بصیرت امکان پذیر نیست

وی با اشاره به تدوین کتاب مجموعه 65 خاطره ازدوستان شهید همدانی به بیان مقاطی از زندگانی پر افتخار ایشان پرداخت و اضافه کرد: شهید «همدانی» فرزند یک کارگر ساده شرکت نفت بوده که در سه سالگی یتیم شده و به عنوان سرباز عادی در نظام خدمت کرده و مدتی قبل از انقلاب به رانندگی مشغول بوده و خود عنوان می کند که آن انقلاب و برهه‌ها بود که من را به یک فرمانده نظامی تبدیل کرد.

مشاور عالی مقام معظم رهبری ادامه داد: ببینید این انقلاب اسلامی چه معجزه ای دارد که از افرادی که در دانشکده افسری به شیوه معمول نرفته اند و در دانشکده فرماندهی ستاد دوره‌های عالی را نگذراندند و چیزی از نظریه‌ها و تئوری‌های جنگ نمی‌دانند جوهر وجودی آنها را به بهترین وجه آشکار می‌کند و به چه جایگاهی می‌رساند که نظام سلطه، آمریکا، اسرائیل، غرب و مزدوران منطقه‌ای آنها با انواع سلاح‌ها و هزینه‌ها گروه‌های تکفیری را تجهیز و در کشورهای کوچکی چون سوریه به میدان می آوردند تا با طراحی آن به اهداف شوم خود دست یابند اما توسط همین افراد همچون شهید «همدانی» ناکام می مانند.

وی تصریح کرد : شهید «همدانی» به عنوان مدافع حرم عازم سوریه می شود و با فرماندهی خود تجربه انقلاب را به ملت سوریه منتقل می‌کند و با سازماندهی بسیج 100 هزار نفری در مقابل دژخیمانی که متاسفانه به نام اسلام آدم‌کشی می‌کنند، ایستادگی و از مقاومت در مقابل صهیونیست و حامیان صهیونیست دفاع و آنها را ناکام می‌کند که این معجزه انقلاب اسلامی است و نباید این را دست کم بگیریم.

حداد عادل در تبیین ابعاد شخصیتی شهید «همدانی» ایشان را مظهر ایمان، اخلاق، همت، شجاعت، اخلاق و جوانمردی دانست و یادآور شد: از همه خصوصیات ایشان باید بر صفت بصیرتشان تاکید کنیم.

وی با اشاره به بصیرت شهدای مدافع حرم آنها را مظهر بصیرت دانست و عنوان کرد: این بصیرت امری است که همه به آن محتاج هستیم و باید چراغ راه ما باشد چرا که در جنگ نرمی که دشمن برای ما طراحی کرده، مبارزه با تهاجم فرهنگی، فتنه و غلبه بر جنگ نرم دشمن جزء با بصیرت امکان پذیر نیست.

*مدافع حرم مدافع توحید و مرزهای عزت و استقلال مسلمانان است

مشاور عالی مقام معظم رهبری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید «حججی» با بیان اینکه پدیده این شهید در کشور یک پدیده‌ای بی نظیر بود، عنوان کرد: شاید برای برخی افراد تعجب‌آور باشد که یک جوان ساده همچون شهید «حججی» از تمام تعلقات خود بگذرد و در سرزمینی دور و غریب در برابر افرادی بایستد که بی رحم ترین مردم این روزگار هستند که در میدان عمومی شهر خنجر کشیده و سینه مظلومی را دریده و قلب آن را می خوردند.

وی با تاکید بر اینکه شهدای مدافع حرم هیچ گونه ترسی از دشمن ندارند و هیچ گاه عزمشان سست نمی شود، گفت: مدافع حرم بودن تجزیه و تحلیل بسیاری می خواهد، چراکه برای آنها اجباری برای حضور در جبهه مقاومت نیست، سوریه وطن آنها نیست اما با این حال وارد نبرد می شوند ؛ انها از کدام مرز و از کدام ارمان دفاع می کنند؟ انها چه میفهمند که همه چیز خود را رها کرده و وارد جنگ با تکفیری ها می شوند؟!

حداد عادل با ابراز اینکه برخی کوته نظران در داخل حضور مدافعان حرم در جبهه های مقاومت را زیر سوال می برند و برای ان ضرورتی نمی بینند تصریح کرد: بعضی کوته نظران خود را به نادانی می زنند و اظهار می کنند برای چه باید در سوریه از یک صحن و ساختمان و گنبد دفاع شود که افرادی کشته شود؟

وی در همین خصوص اضافه کرد: این‌ها فکر می‌کنند شهدای مدافع حرم به خاطر یک صحن و گنبد دفاع می‌کنند ، البته هر ساختمانی که یک حقیقت مقدسی در برگرفته اهمیت دارد و مسلما حرم حضرت زینب (س) یک ارزش معنوی والا دارد که دفاع از آن واجب است اما حقیقت برتر از امر مادی و ظاهری است چراکه آن کسی که از حرم دفاع می کند از ارزش‌های الهی و انسانی دفاع می‌کند.

مشاور عالی مقام معظم رهبری با بیان اینکه مدافع حرم مدافع توحید است، گفت: مدافعان حرم مدافع عدالت، آرمان و مدافع مبارزه با ظلم بوده که ارزش‌های حسینی، عاشورایی و زینبی است و آن کسی که از حرم حضرت زینب(س) دفاع می کند از آرمان کربلا و مرزهای شرف، عزت و استقلال مسلمانان دفاع می‌کند.

مشاور عالی مقام معطم رهبری با اشاره به سخنان بی اساس ترامپ علیه ایران تصریح کرد: مشکل ترامپ و صهیونیست سلاح هسته‌ای نیست بلکه ناراحتی ترامپ و نوکران منطقه از وجود مدافعان حرم و امثال شهید «همدانی» و «حججی» است.

انتهای پیام/خ

شهدای مدافع حرم نماد بصیرت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار