سالاری:

منطقه ٢٢ تهران از نظر سرانه آموزشی محرومترین منطقه است

عضو شورای شهر تهران گفت:قرار بود ۷۰ درصد املاک و اراضی منطقه ۲۲ برای تامین سرانه‌های ۷ گانه باشد اما متاسفانه اکنون منطقه ۲۲ یکی از محروم‌ترین مناطق تهران از نظر سرانه‌های آموزشی است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد سالاری عضو شورای اسلامی پنجم شهر تهران در شانزدهمین جلسه علنی در تذکر پیش از دستور خود اظهار کرد: منطقه ٢٢ تهران از نظر سرانه آموزشی محرومترین منطقه است.

وی در واکنش به گزارش مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در صحن علنی شورای شهر بیان کرد: متاسفانه وضع امروز مدارس شهر تهران به لحاظ فرسودگی نسبت به کل کشور بسیار وخیم است و وضعیت سرانه‌های آموزشی آن اسفناک است.

رئیس کمیسیون معماری و شهر سازی شورای شهر تهران با تاکید بر کمبود سرانه‌های آموزشی در منطقه ۲۲ گفت: به موجب مقررات کمیسیون ماده ۵ قرار بود ۷۰ درصد املاک و اراضی منطقه ۲۲ که غالبا بالای ۱۰۰۰ متر هستند برای تامین سرانه‌های ۷ گانه در اختیار شهر و ۳۰ درصد آن به موجب زیرپهنه‌های طرح تفصیلی مورد ساخت و ساز قرار بگیرد، اما متاسفانه اکنون منطقه ۲۲ یکی از محروم‌ترین مناطق تهران از نظر سرانه‌های آموزشی است.

سالاری همچنین با انتقاد از نحوه مقاوم سازی مدارس ادامه داد: تهران به دلیل وجود گسل ها، بافت فرسوده و زلزله خیز بودن، یک شهر نا ایمن است و اماکن آموزشی و درمانی آن باید دارای کاربرد جایگاه مدیریت بحران باشند، اما خود اماکن آموزشی و درمانی از نظر مقاوم سازی وضعیت نامناسبی دارند.

وی در پایانی خطاب به سازمان نوسازی مدارس خاطرنشان کرد: ساختمان‌ها و اماکن عمومی از جمله نماد‌های ارزشمند و هویت بخش یک شهر هستند، اما امروز شاهدیم که در ساخت و ساز این اماکن حتی قواعد ساخت و ساز هم رعایت نمی‌شود.


انتهای پیام/

وضعیت مدارس تهران به لحاظ فرسودگی اسفناک است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار