ورزش بانوان در الویت برنامه‌ شورای اسلامی شهر شیراز قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ لیلا دودمان رئیس کمیسون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به افزایش توجه به ورزش در میان خانواده‌ها به خصوص در سالمندان گفت: برخی آمار‌ها مبنی بر چاق بودن ۷ نفر از میان هر ۱۰ نفر در شهر‌های کشور است، که این آمار نشان دهنده ضرورت توجه گسترده‌تر به ورزش بانوان بوده، که می‌تواند سلامت جسمی و روحی شهروندان را به دنبال داشته باشد.

 وی فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای ورزش را یکی از پایه‌های توسعه ورزش معرفی کرد و افزود: امکانات و زیرساخت‌های ورزشی از جمله سالن‌های ورزشی عادلانه در مناطق مختلف شیراز توزیع نشده در حالی که در مناطق بالای شهر و مرفه نشین شهر با تجمع سالن‌های ورزشی به خصوص سالن‌های خصوصی روبرو هستیم.

دودمان تشویق خانواده‌ها به انتخاب رشته ورزشی برای فرزندان را یکی از راه‌های فرهنگ سازی و پایه دیگر برای توسعه ورزش معرفی کرد و ادامه داد: در نمایشگاه ورزش و تفریحات سالم که در باغ جنت شیراز برگزار شد به خوبی این رویکرد بوسیله سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز دنبال شد تا با حضور قهرمانان ورزشی در این نمایشگاه، رشته‌های ورزشی به جوانان معرفی شود و گامی برای فرهنگ سازی ورزش برداشته شود.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به برگزاری سومین دوره مسابقات آمادگی جسمانی بانوان تصریح کرد: ورزش برای همه افراد جامعه لازم بوده، و برگزاری چنین برنامه‌هایی با محوریت زنان از اولویت‌های شورای اسلامی شهر شیراز است.

دودمان اضافه کرد: سومین دوره مسابقات آمادگی جسمانی ورزش بانوان به صورت ایستگاهی در ۸ رده سنی زیر ۲۰ تا ۵۱ سال به بالا بر پا می‌شود و در پایان این مسابقات از هر رده سنی، ۳ نفر برگزیده شده، و جوایز نفیسی به آنان اهدا می‌شود.

گفتنی است، این مسابقات ۴ مهرماه امسال از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح برگزار می‌شود که علاقمندان به شرکت در این مسابقات می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۳۷۳۶۴۰۳۹ مدیریت تربیت بدنی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز تماس بگیرند.
انتهای پیام/ت

ورزش بانوان در الویت برنامه‌های شورای شهر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.