هاشمی در جمع خبرنگاران:

تحقق مدیریت یکپارچه شهری از مهمترین اهداف شورای شهر است

رئیس پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران گفت: مدیریت یکپارچه شهری جزءاهداف و اولویت های شورای اسلامی شهر تهران است و اعضای پنجمین دوره شورای شهر با حساسیت بیشتری این مسأله را دنبال می کنند.  

تحقق مدیریت یکپارچه شهری از مهمترین اهداف شورای شهر استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در حاشیه شانردهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر تهران، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همانطور که می دانید مبحث مدیریت یکپارچه شهری یکی از اهداف شوراها است از این رو شورای پنجم نسبت به این موضوع حساس است و برای این که بتواند ابعاد مدیریت یکپارچه شهری را دنبال کند از مسئولین دولتی که در شهر تهران مشغول هستند و نقش مهمی در زندگی شهروندان دارند دعوت می کند که مسائلی را در صحن شورا مطرح کنند.

 وی افزود: چگونگی تحقق مدیریت یکپارچه شهری از جمله مواردی است که در جلسات شورای شهر به آن پرداخته می شود.

رئیس پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در راستای پیگیری چگونگی تحقق مدیریت شهری، امروز عباسعلی باقری مدیر کل آموزش و پرورش و تیم همراه او از مدیریت کل آموزش و پرورش به شورا آمدند.

هاشمی رفسنجانی خاطرنشان کرد: مدیر کل آموزش و پرورش گزارشی از وضعیت آموزش و پرورش و ۴۰۰۰ مدرسه شهر تهران ارائه داد و در خصوص مشکلات مرتبط آموزش و پرورش با مسائل شهری و کارهایی که شهرداری تهران می‌تواند انجام دهد، صحبت کرد.

وی افزود: باقری مسائلی در زمینه بودجه، ایمن سازی، حمل و نقل، بازسازی و مشکلاتی که در آموزش شهروندی وجود دارد را در صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران مطرح کرد.

رئیس پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: خوشبختانه اعضای شورای شهر هم به طور مفصل در مباحث مطرح شده از سوی مدیر کل آموزش و پرورش مشارکت کردند.

 هاشمی بیان کرد: اعضای شورای شهر تهران سوالاتی را در خصوص سخنان مدیر کل آموزش و پرورش مطرح کردند و قرار شد که باقری گزارش مربوط به سوالات را تهیه کرده و به شورا ارسال کند.

وی یادآور شد: بنده نیز به صورت جمع بندی شده صحبتهایی کردم که مربوط به مبحث مدیریت یکپارچه شهری بود و از مدیران دولتی درخواست کرده ام که تلاش کنند تا ناهماهنگی های موجود در شهر تهران کم شود.

لزوم واگذاری بخشی از کارهای دولت به شهرداری برای تحقق مدیریت یکپارچه شهری

رئیس پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: در تحقق مدیریت یکپارچه شهری، مدیران دولتی باید بخشی از فعالیت های مربوط به کار خود را به شهرداری بسپارند و قانون نیز به این موضوع اشاره کرده است.

هاشمی افزود: با توجه به برگزاری جلسات مشترک اعضای شورای شهر تهران با شهردار، جلسه ای  صبح امروز، دوم آبان ماه برگزار شد که البته بیشتر شبیه یک صبحانه کاری بود.

وی ادامه داد: در جلسه صبح اعضای شورای شهر با شهردار، مسائل مختلفی مورد بررسی قرار گرفت که تشکیل ستادی مستقل برای درآمدهای  شهرداری تهران از جمله آنها بود.

رئیس پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: علاوه بر نجفی شهردار تهران، ۳ تن از معاونان او نیز در جلسه حضور داشتند و آنها نیز به بیان نکاتی پرداختند.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر حضور آنها در جلسات مشترک شورای شهری ها با شهردار تهران اظهار داشت: هیچ منعی در این زمینه وجود ندارد و در هر صورت هماهنگی های لازم را انجام خواهیم داد.

 هاشمی گفت: از دیگر مواردی که در جلسه امروز شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تهران مطرح شد، بحث حضور اعضای شورای اسلامی شهر تهران در مناطق و دستگاه های زیر مجموعه شهرداری بود که مورد بحث قرار گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۰ ۰۳ آبان ۱۳۹۶
همه جای دنیا دنبال اینن که شهراشونا شهر بدون چراغ قرمز کنن که با پل هوایی و دو طبقه کردن خیابونا چراغارو حذف کنن الا اینجا که شده شهر چراغ قرمز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۰۲ آبان ۱۳۹۶
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۰۲ آبان ۱۳۹۶
لطف کن و شعار شهر بدون چراغ قرمز با زدن پلهای هوایی و دوطبقه کردن خیابوناس رو اجرا کن بقیه چیزا پیشکش
آخرین اخبار