عباسی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

افزایش خدمات مشاوره تلفنی بهزیستی نیازمند تامین اعتبار است

مشاور امور زنان و خانواده سازمان بهزیستی کشور گفت: افزایش خدمات مشاوره تلفنی و همچنین اضافه شدن تعدادخطوط مشاوره تلفنی، نیازمند تامین اعتبار است.

محدودیت منابع مالی، علت کمبود مراکز مشاوره دولتی سازمان بهزیستیفاطمه عباسی مشاور امور زنان و خانواده سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛اظهار داشت: در حال حاضر در شهر تهران بیش از 100 مرکز مشاوره خصوصی در حال فعالیت است و برای افراد بی بضاعت، یارانه ای مشخص در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر خطوط مشاوره تلفنی، در هر یک از استان های کشور و همچنین در برخی از شهرهای آنها، یک واحد دفتر مشاوره دولتی وجود دارد که به تشخیص مشاوران حاضر در پشت خطوط ارتباطی سامانه فوق، برخی از تماس گیرندگان به واحدهای مشاوره حضوری ارجاع داده می شوند.

مشاور امور زنان و خانواده سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: علت تماس و درخواست مشاوره تماس گیرندگان، متفاوت است و شامل مسائلی چون خیانت هر یک از همسران به یکدیگر، مشاوره برای ازدواج، طلاق و مواردی از این دست می شود.

عباسی خاطرنشان کرد: مشاوران تلفنی که به تماس گیرندگان خدمات مشاوره ای ارائه می دهند دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی روانشناسی هستند و علاوه بر آن دوره های تخصصی مشاوره ای موضوعی مناسب با نیاز متقاضیان را نیز در یک موسسه تخصصی به صورت ویژه پشت سر می گذارند.

وی با اشاره به مراکز مشاوره خصوصی فعال در استان های کشور بیان کرد: در حال حاضر در سراسر استان های کشور، خط 1480 به عنوان سامانه تلفنی مشاوره روانشناختی دولتی فعال است و به تماس گیرندگان خدمات مشاوره ای ارائه می کند.

مشاور امور زنان در امور زنان و خانواده سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اهمیت افزایش خدمات مشاوره تلفنی بهزیستی،تاکید کرد: منابع سازمان بهزیستی محدود است و ما نمی توانیم بودجه اختصاص داده شده به مبحث مشاوره را در یک شهر هزینه کنیم و تماس گیرندگان با سامانه مشاوره تلفنی در سایر شهرها را در این مورد نادیده بگیریم و پشت خط نگهداریم.

عباسی ادامه داد: در حال حاضر یارانه ویژه دفاتر مشاوره خصوصی که سازمان بهزیستی کشور به مددجویان بی بضاعت اختصاص داده است در حدود 50 هزار تومان است و در مجموع فرد مشاوره گیرنده طی دو جلسه 45 دقیقه ای از خدمات مشاوره ای مراکز زیر مجموعه سازمان بهزیستی کشور بهره مند می شود.

وی تصریح کرد: بسته به نوع مشکلی که فرد تماس گیرنده با مشاور حاضر در پشت خط ارتباطی سامانه مشاوره تلفنی مطرح می کند زمان مشاوره به طول می کشد و مداخلات مشاوره معمولی، در مدت کوتاه تری انجام می شود و برخی از تماس گیرندگان که به تشخیص مشاور به مداخلات روانپزشکی نیاز داشته باشند، به روانپزشک ارجاع داده می شوند.

 انتهای پیام/

تخصیص یارانه 50 هزار تومانی مشاوره به مددجویان بهزیستی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار