لزوم فعالیت‌های بزرگ انسانی را خضوع در برابر قرآن کریم دانست

امام حسین (ع) در عرصه مجاهدت با سربریده به تلاوت قرآن پرداخت ازاین‌رو باید با حفظ سنت‌ها فعالیت‌های جدیدی را در این عرصه انجام دهیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛   آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در جلسه شورای توسعه قرآنی استان قم که با حضور مدیران کل  و چهره‌های قرآنی استان در سالن محراب آستان کریمه اهل‌بیت (س) برگزار شد، با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم می‌فرماید" اگر قرآن را بر کوه می‌گذاشتند، کوه خضوع می‌کرد اظهار داشت: اگر قرآن را بر  قلب و روح خود حاکم کنیم کارهای بسیار عظیمی می‌توانیم انجام دهیم.

وی لزوم  فعالیت‌های بزرگ انسانی را خضوع در برابر قرآن کریم دانست و افزود: انسان‌هایی که در برابر قرآن کریم خضوع و فروتنی کردند فعالیت‌های عظیمی مانند برپایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران انجام داده‌اند.

امام‌جمعه قم به براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از سوی دشمنان اشاره و عنوان کرد: دشمنان درصدد به سلطه درآوردند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند، اما به برکت قرآن کریم نه‌تنها کشور ایران بلکه کشورهایی مانند سوریه، یمن و عراق را هم نتوانستد تحت سلطه خود درآورند.

وی رشد انگیزه‌های قرآنی را سبب برگشت قرآن به جامعه دانست و تصریح کرد: اگر می‌خواهیم قرآن را در جامعه به جایگاه اصلی خود برگردانیم باید انگیزه‌ها را رشد دهیم.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه باید انگیزه کمک‌های مردمی را بالا ببریم، خاطرنشان کرد: پوشاندن و نوشاندن مردم یکی از سنت‌های دین است، بنابراین برپایی ایستگاه‌های صلواتی در ایام اربعین یکی از فعالیت‌های ارزنده و ارزشمند خواهد بود.

وی ابراز کرد: امام حسین (ع) در عرصه مجاهدت با سربریده به تلاوت قرآن پرداختند ازاین‌رو باید با حفظ سنت‌ها فعالیت‌های جدیدی را در این عرصه انجام دهیم.

انتهای پیام/ت

باید با حفظ سنت‌ها فعالیت‌های جدیدی در عرصه فعالیت‌های قرآنی انجام شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار