مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر:

تامین منابع مالی مهمترین مشکل ساخت سد دالکی دشتستان است

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با اشاره به ساخت سد دالکی دشتستان گفت: تامین منابع مالی مهمترین مشکل ساخت سد دالکی است که برای حل مشکلات اعتباری این پروژه پیگیری‌های لازم در حال انجام است.

تامین منابع مالی مهمترین مشکل ساخت سد دالکی دشتستان استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، شاهپور رجایی ظهر امروز در نشست بررسی روند اجرای سد دالکی دشتستان با تاکید بر نقش مهم این پروژه در حل مشکلات مردم اظهار داشت: مخزن سد دالکی حدود ۲۷۰ میلیون مترمکعب گنجایش دارد که آب این مخزن در حوزه کشاورزی، محیط زیست و آب آشامیدنی مصرف می‌شود.

وی، مساحت حوزه آبریز سد دالکی را ۵ هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع دانست و تصریح کرد: آورد روزانه آب از رودخانه دالکی حدود ۵۰۰ میلیون متر مکعب است.

رجایی از اجرای ساخت بدنه سد دالکی خبرداد و افزود: جبهه کاری بدنه سد فعال است و در این بخش ۴.۵ میلیون متر مکعب خاک برداری و شش میلیون متر مکعب برای بدنه سد خاک‌ریزی می‌شود که بدنه سد ۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی بدنه سد دالکی را از نوع هسته اسفالتی دانست و با بیان اینکه کارخانه سنگ‌شکن برای تسریع در ساخت سد ایجاد شده تصریح کرد:این سد که به ارتفاع از بستر ۱۰۶  متر و طول تاج آن یک‌هزار ۱۰۰ مترساخته می‌شود حجم آب قابل تنظیم آن سالانه ۴۳۵ میلیون متر مکعب است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر، مدت زمان ساخت سد را ۴ سال پیش بینی کرد و افزود: تامین منابع مالی مهمترین مشکل ساخت سد دالکی است که برای حل مشکلات اعتباری این پروژه پیگیری‌های لازم در حال انجام است.

رجایی، مجری سد دالکی را قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) دانست و خاطر نشان کرد:در بخش ساخت بدنه سد اعتبارات لازم تخصیص یافته که بخشی از طریق فاینانس داخلی توسط پیمانکار تامین اعتبار می‌شود.

انتهای پیام /پ

تامین منابع مالی مهمترین مشکل ساخت سد دالکی دشتستان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.