برگزاری نشست کتاب خوان ویژه اصحاب رسانه در سنندج

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان از برگزاری نشست کتاب خوان ویژه اصحاب رسانه و رونمایی از کتاب «نوشتن در روزنامه نگاری» خبر داد.  

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،دکتر اسماعیل احمدی گفت: از خبرنگاران استان دعوت به عمل می آید در این برنامه ویژه که مقارن با هفته کتاب و در دو بخش «نشست کتاب خوان» و «رونمایی از کتاب»در سالن جلسات اداره کل کتابخانه های عمومی برگزار می شود شرکت کنند .

وی ادامه داد: در این نشست پنج نفر از خبرنگاران استان کتاب هایی شاخص با موضوع رسانه برای سایر خبرنگاران معرفی می کنند که می تواند اتفاقی جالب و مفید برای این قشر باشد .

دکتر احمدی با دعوت از خبرنگاران برای حضور در این نشست تخصصی، بیان کرد: خانه مطبوعات استان کردستان در برگزاری این نشست با اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان همکاری می کند .

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان گفت: در بخش دیگری از این مراسم کتاب «نوشتن در روزنامه نگاری»اثر ابراهیم محمد حسینی از روزنامه نگاران استان رونمایی می شود .

دکتر احمدی بیان کرد: این کتاب دارای مقدمه و 18 مقاله آموزشی و کاربردی در حوزه روزنامه‌نگاری و خبرنگاری است که نویسنده آنها را از زبان کُردی به فارسی ترجمه کرده است .

 وی در بخش دیگری در رابطه با نشست های کتاب خوان عنوان کرد:«کتاب خوان» عنوان نشست هایی است که با هدف به اشتراک گذاری کتاب های خوانده شده توسط افراد و ترویج فرهنگ مطالعه در قالب معرفی کتاب اجرا می شود .

اسماعیل احمدی با بیان اینکه طرح مذکور در سراسر کشور اجرا می شود، عنوان کرد: این نشست ها در فضایی صمیمی تلاش دارد تجربیات مطالعاتی افراد کتابخوان را برای سایر علاقمندان کتاب و کتابخوانی به اشتراک بگذارد .

احمدی بیان کرد: ایجاد عادت به مطالعه در در میان اقشار مختلف جامعه، اشتراک گذاری کتاب های خوانده شده، معرفی کتاب های مفید و کاربردی، ارتقاء و توانمندسازی کتابداران از طریق مطالعه و آشنایی با شیوه های استاندارد معرفی کتاب از اهداف برگزاری این طرح است .

وی خاطرنشان کرد: کتابداران، نویسندگان، فعالان رسانه، اعضای کتابخانه های عمومی و سایر علاقمندان مانند اعضاء کانون های ادبی و مطالعاتی و شخصیت های مرجع فرهنگی و هنری از اقشاری هستند که می توانند در این نشست ها حضور داشته باشند .

گفتنی است، نشست کتاب خوان ویژه اصحاب رسانه و رونمایی از کتاب «نوشتن در روزنامه نگاری» روز یکشنبه 21 آبان در سالن آمفی تئاتر اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان برگزارمی شود.

انتهای پیام/م

برگزاری نشست کتاب خوان ویژه اصحاب رسانه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.