مدیرکل بهزیستی استان بوشهر:

خانه امن برای زنان خشونت دیده در بوشهر راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر با بیان اینکه برای کاهش خشونت علیه زنان نیازمند آموزش و افزایش توانمندی زنان در محیط اجتماعی هستیم گفت:خانه امن برای زنان خشونت دیده در بوشهر راه‌اندازی می‌شود.

خانه امن برای زنان خشونت دیده در بوشهر راه‌اندازی می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علی پولادی ریشهری ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر از سفر معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده به بوشهر خبرداد و اظهار داشت: در سفر یک روز معصومه ابتکارمعاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده به بوشهر همایش ملی حمایت‌های روانی اجتماعی از زنان برگزار می‌شود. همایش ملی حمایت‌های روانی اجتماعی از زنان پنجشنبه ۹ آذربرگزار می‌شود. همایش ملی حمایت‌های روانی اجتماعی از زنان با تکیه برتقویت بنیان خانواده و رویکرد پیشگیری از خشونت خانگی برگزار می‌شود و خشونت علیه زنان در بخش‌های مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر از خشونت علیه زنان در ایران خبردادو تصریح کرد بر اساس آمار‌های موجود ۶۶ درصد زنان در جامعه به شکل‌های مختلف کلامی، روانی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و فیزیکی خشونت تجربه کرده‌اند.

پولادی ریشهری با تاکید بر نقش مهم همایش‌های یاد شده که افزایش آگاهی جامعه و پیشگیری از خشونت علیه زنان افزود: برگزاری این‌گونه همایش‌ها برای افزایش آگاهی جامعه، شناخت علت و عوامل خشونت، پیشگیری از خشونت، ارائه راهکار‌های مناسب برای مداخله و کاهش رفتار‌های خشونت آمیز ضروری است. کاهش خشونت مستلزم نهادینه کردن آگاهی‌های اجتماعی و خانوادگی است. بر اساس بررسی‌های انجام شده خشونت روانی و کلامی علیه زنان در استان بوشهر محدود است.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر از فعالیت ۳۳ مرکز مشاوره فعال در استان بوشهر خبر داد و افزود: این مراکز تاکنون به ۱۵ هزار و ۶۷۶ نفر آموزش‌های مختلف خانواده ارائه کرده است.

پولادی ریشهری با اشاره به افتتاح خانه امن ویژه زنان صدمه دیده از خشونت در بوشهر گفت: افتتاح خانه امن برای زنان خشونت دیده در استان بوشهر از جمله برنامه‌های سفر معاون رئیس جمهور در بوشهر است. در خانه امن تیم‌های تخصصی حضور دارند،. زنان صدمه دیده از خشونت بین ۲۱ روز تا شش ماه در خانه امن نگهداری می‌شوند و با حضور تیم‌های تخصصی و روانشناسی خدمات لازم دریافت می‌کنند.

انتهای پیام /پ

۳۳ مرکز مشاوره در استان بوشهر فعالیت می کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.