با مخترعین ایرانی؛

پایان نگرانی از افزودنی‌های غذایی با فناوری بومی

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان موفق به تولید کمپرسور با فشار بالا شده است که سبب سالم سازی مواد غذایی می‌شود.

خبرنگار: جعفری/نگران افزودنی مواد غذایی نباشید؛ شرکت‌های دانش‌بنیان آن را حل کرده‌اند/ سالم شدن مواد غذایی توسط راهکارهای دانش‌بنیانبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  شرکت‌های دانش‌بنیان از اهمیت بسیار زیادی در کشور برخوردار هستند و با اختراعات روز‌مزه جوانان نخبه در این شرکت‌ها و همچنین به واسطه طرح‌های مبتنی بر دانش باعث رشد و پیشرفت کشور می‌شوند.

 باشگاه خبرنگاران جوان در نظر دارد، ‌به معرفی محصولات دانش‌بنیان بپردازد که توسط این شرکت‌ها تولید شده است.

 یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان موفق به تولید کمپرسور با فشار بالا شده است که در حوزه صنعت و مواد غذایی سبب خودکفایی کشور شده است.

 مدیر این شرکت دانش‌بنیان در گفتگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص این کمپرسور اظهار کرد: حوزه کاری این کمپرسور در فشار‌های بسیار بالا است، برای مثال فشار 700 اتمسفر به بالا که از این فشار برای ساخت تجهیزات صنعتی، تغییر شکل مواد و همچنین در مواد غذایی مورد نیاز روزانه افراد استفاده می‌شود.

 وی با اشاره به این موضوع که در گذشته این دستگاه در کشور وجود نداشت، گفت: حدود 11 سال مشغول ساخت این کمپرسور بوده‌ایم و حالا توانسته‌ایم آن را تولید کنیم. در گذشته محصو‌لاتی که به فشار بالا احتیاج داشتند به سختی در کشور تامین می‌شدند، اما امروز توانسته‌ایم به تکنولوژی‌هایی دست یابیم که نه تنها محصولات را تولید می‌کند، بلکه آنها را به فروش هم می‌رساند.

 این مدیر با خاطر نشان کردن این که کمپرسور مذکور در زندگی روز‌مره افراد جامعه کارایی بسیار زیادی دارد، تصریح کرد:‌ یکی از مو‌اردی که بسیاری از مردم نسبت به آن نگرانی دارند، افزودنی‌های غیر مجازی است که در محصولات غذایی علی‌الخصوص در سوسیس و کالباس وجود دارد. این کمپرسور با تکنولوژی‌های‌تک خود و با فشار بالایی که دارد سبب می‌شود مواد مضر از مواد غذایی جدا شوند تا  مواد غذایی سالم‌تری داشته باشیم.

 وی ادامه داد: درست است که هنوز نتوانستیم این کار را در سطح بسیار گسترده‌ای انجام دهیم اما این نوید را به مردم می‌دهیم که در آینده‌ای نزدیک مواد غذایی با استفاده از این کمپرسور و فشار بالایش، سالم در اختیار مردم قرار گیرد.

 وی با اشاره به این موضوع که بیشتر کارایی کمپرسور در صنعت است گفت:  از این کمپرسور در صنایع مختلف استفاده می‌شود اما باید به این نکته هم توجه داشت که صنایع بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی مردم جامعه هستند.

 وی یادآور شد: به طور کلی از این کمپرسور در مخازن گاز ‌CNG، پلی‌اتیلن‌ نفت و ساخت الماس مصنوعی استفاده می‌شود.

 

انتهای پیام/

 

ساخت کمپرسور برای سالم سازی مواد غذایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار