سفالت سکونتگاه‎های غیررسمی؛

در دستور کار شهرداری بروجرد بودن آسفالت سکونتگاه‎های غیررسمی

دبیر ستاد بازآفرینی پایدار شهری بروجرد گفت: آسفالت سکونتگاه‎های غیر رسمی در دستور کار شهرداری بروجرد است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ ایمان گودرزی دبیر ستاد بازآفرینی پایدار شهری بروجرد اظهار کرد: در این راستا محله‎های حاشیه‌ای اسدآباد، دره غریب و ۳۰ متری انقلاب آسفالت شده‎اند.

وی عنوان کرد: به منظور آسفالت کوچه‎ها و معابر اصلی سه محله حاشیه‎ای یاد شده ۱۵ هزار متر مربع آسفالت اجرا و انجام شده است.

دبیر ستاد بازآفرینی پایدار شهری بروجرد خاطرنشان کرد: در فاز دوم آسفالت سکونتگاه‎های غیر رسمی در قراردادی سه جانبه بین شهرداری، اداره راه و شهرسازی و پیمانکار، طرح زیرسازی، تامین مصالح، پخت، حمل و پخش آسفالت توسط شهرداری و تامین قیر از سوی اداره راه و شهرسازی انجام می‎شود.

گودرزی ادامه داد: به این ترتیب در فاز دوم آسفالت سکونتگاه‎های غیر رسمی ۲۶۰ تن قیر برای قریب به ۳۴ هزار متر مربع تامین و کار آسفالت محله‎های هدف انجام می‎شود.

وی بیان کرد: همچنین قرار است، به منظور آسفالت ۱۲۰ هزار متر مربع از مبادی ورودی شهر بروجرد یک‌هزار تن قیر تامین و کار آسفالت این مبادی انجام شود، از طرفی با تامین ۶۰ هزار تن قیر کار آسفالت وردوی سایت مسکن مهر نیز اجرایی می‎شود.

دبیر ستاد بازآفرینی پایدار شهری بروجرد در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص اجرای طرح پیاده راه محدوده سه راه تا میدان جعفری بروجرد گفت: طرحی برای این منظور نیز تهیه شده است.

گودرزی تاکید کرد: البته پیش از اجرای این طرح باید مسائل فرهنگی و اجتماعی آن حل شده و دستفرشان در بازارچه‎های ایجاد شده توسط شهرداری مستقر شوند، تا آنگاه زمینه برای اجرای هر چه بهتر طرح پیاده راه فراهم شود.

وی اظهار کرد: بنابراین تقاضا می‎شود که با مصوبه ستاد بازآفرینی اعتبار ۵۰۰ میلیون تومانی مصوب شده به سرای قیصریه، به اجرای طرح پیاده راه اختصاص یابد.

دبیر ستاد بازآفرینی پایدار شهری بروجرد عنوان کرد: اجرای طرح پیاده راه علاوه بر باز زنده‎سازی محدوده تاریخی مساجد امام خمینی تا جامع، موجب رفع معضل ترافیک در این محدوده از هسته مرکزی شهر شده و بسترساز احیای ماهیت بازار بروجرد می‎شود.

گودرزی در ادامه از برنامه مشارکتی شهرداری و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد در بهسازی پارک صامتیه خبر و ادامه داد: قرار است، بدون آسیب رسیدن به عناصر گیاهی و زینتی این پارک و با رعایت بافت سنتی منطقه، طرح بهسازی این پارک اجرایی شود.

انتهای پیام/م

آسفالت سکونتگاه‎های غیررسمی در دستور کار شهرداری بروجرد است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار