دهیاران نقش اساسی در جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیر مجاز و تغیر کاربری اراضی دارند

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل نقش دهیاران را در حوزه ساخت و ساز‌های غیر مجاز و تغییر کاربری اراضی مهم و اساسی دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،ناصر عتباتی،دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل اظهار داشت: دهیاران نقش اساسی را در جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز و تغییر کاربری اراضی دارند ولی در بعضی از موارد این افراد بدون داشتن اختیارات قانونی اقدام به صدور مجوز کرده اند.
وی افزود: در این زمینه چهار نفر از دهیاران تحت تعقیب کیفری قرار گرفته و پرونده کیفری برای آنها تشکیل و تمامی مبانی قانونی موضوع برایشان ابلاغ گردیده است.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل تغییر در منصوبات و لوازم ثبت بهره برداری از چاه های مجاز استان را تهدید جدی برای منابع طبیعی ذکر کرده و تصریح کرد: علیرغم اینکه مبارزه جدی در مورد حفر چاه های غیر مجاز و برداشت های بی رویه از این چاه ها صورت گرفته است ولی باز هم تخلفاتی در این زمینه مشاهده می شود.
عتباتی افزود: دادستانی و اداره کل اطلاعات و بازرسی استان در این زمینه با متخلفان برخورد جدی و قاطع خواهد داشت که در روزهای اخیر به سه مورد از این تخلفات ورود پیدا کرده و نتایج خوبی نیز حاصل گردیده است.
وی زمین های بدون سند و شناسنامه را یکی از راههای تصرف اراضی توسط زمین خواران عنوان کرد و گفت: لازم است ادارات و دستگاهها نسبت به سند دار کردن زمین های دولتی و ملی اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/ی

جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیر مجاز در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.