مرکز جامع سلامت؛

بهره‌برداری از مرکز جامع سلامت شهرستان رومشکان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان از به بهره‌برداری رسیدن مرکز جامع سلامت شهرستان رومشکان تا دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ کوروش ساکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه این مرکز با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی لرستان و بنیاد علوی با زیربنای ۱۰۶۰ مترمربع احداث شده است.

وی با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت، انقلاب بزرگی در حوزه بهداشت و درمان به وجود آورد و براین اساس اقدامات بسیار مهمی را لرستان رقم زده شده است، افزود: ارتقا سرانه فیزیکی بهداشت و درمان طی چند سال اخیر از جمله این اقدامات است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه بنیاد علوی با اقدامات خود در راستای محرومیت‌زدایی کشور تحولات عظیمی را به ویژه در مناطق کمتر بهره‌مند ایجاد کرده است که جای تقدیر دارد، ادامه داد: مرکز جامع سلامت چالانچولان با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال توسط بنیاد علوی در محوطه مرکز بهداشت قدیم چالانچولان احداث شده است.

ساکی بیان کرد: مرکز جامع سلامت دیگر نیز توسط بنیاد علوی در شهرستان رومشکان ایجاد خواهد بود که البته علاوه بر احداث ساختمان آن نیاز به تجهیزات و تأمین نیروی انسانی است.

وی تأکید کرد: نهایت تلاشمان را خواهیم کرد تا بتوانیم این مرکز را برای دهه فجر آماده بهره‌برداری کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: چنانچه بخواهم به مجموعه دانشگاه طی مدت حضورم در فرمانداری دورود نمره بدهم فقط و فقط نمره بیست برازنده آن است.

نعمتی عنوان کرد: به دنبال اجرای طرح تحول سلامت که جای تقدیر ویژه از دولت و وزیر را دارد با تلاش‌های شبانه روزی مجموعه دانشگاه علوم پزشکی لرستان اقدامات بسیار خوبی در دورود صورت گرفت.

وی به ساخت بیمارستان ۲۵۰ تخت خوابی دورود اشاره کرد و با بیان اینکه با تکمیل و ساخت این بیمارستان بخش بزرگی از نیاز‌های درمانی شهرستان مرتفع خواهد شد، یادآور شد: همچنین گفت: ریسک‌پذیری یکی از رموز موفقیت درمدیریت است که این مورد به وضوح در رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان دیده می‌شود.

فرماندار شهرستان دورود در پایان برای مجموعه‌ی دانشگاه علوم پزشکی لرستان آرزوی موفقیت کرد.

مرکز جامع سلامت چالانچولان با مساحت زیر بنایی ۱۰۶۰ متر مربع و ۶۰۰ متر مربع محوطه سازی توسط بنیاد علوی در زمین مرکز بهداشت سابق این شهر احداث شده است، این مرکز دارای ۵۰ واحد مجزا و بخش‌های مختلف بهداشتی و درمانی بوده و به صورت شبانه روزی فعالیت دارد و دارای مرکز اورژانس و بستر موقت است. در مرکز بستر درمان آن ظرفیت بستری برای بزرگسالان و کودکان وجود دارد.

همچنین چالانچولان مرکز بخش سیلاخور از توابع شهرستان دورود با جمعیتی بالغ بر ۱۰ هزار نفر، دارای بیش از ۲۰ روستای اصلی و ده خانه بهداشت است.

انتهای پیام/م

 از مرکز جامع سلامت شهرستان رومشکان بهره‌برداری می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.