با مخترعین ایرانی؛

ایجاد محیطی‌ سالم‌ توسط استارت آپ‌ها

مخترعان جوان دانشگاهی‌ استارت‌ آپ‌های حامی محیط‌ زیست را اختراع کردند.

جذب ماده مضر‌ چرم و استفاده دوباره آن توسط استارت آپ‌هابه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یکی از موار‌دی که برای پیشرفت جامعه اهمیت‌ بسیار زیادی دارد رونق‌ استارت آپ‌های تخصصی است و در همین راستا دانشجویان دانشکده‌های مختلف در مسابقات‌ دانشجویی‌ اقدام به ساخت و تولید استارت‌ آ‌پ‌هایی موفق کرده‌اند‌.

تیم‌ نانیت‌ متشکل‌ از دانشگاه‌های‌ علم و صنعت‌ و فردوسی مشهد‌ در حوزه‌ آب و فاضلاب‌ استارت‌ آپی‌ تولید کرده‌اند که برای محیط زیست و سلامت افراد‌ بسیار مهم است‌.

جذب ماده مضر‌ و استفاده دوباره آن توسط استارت آپ‌ها

 مدیر‌ این پروژه استارت‌ آپی‌ در گفت‌ و گو با  خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص این استارت‌ آپ‌ اظهار کرد: کروم ماده‌ای است که در صنعت چرم‌ استفاده می‌شود و پس از به کارگیری وارد فاضلاب‌ شهری می‌شود اما  این کروم‌ بسیار مضر‌ است.

وی ادامه داد: کاری  این استارت‌ آپ  جداسازی کروم‌ از فاضلاب شهری است تا پس از این فرآیند کروم را به سولفات‌ تبدیل کند.

 این مخترع کشورمان با اشاره به اینکه 40 درصد کروم چرم وارد فاضلاب شهری می‌شود و سلامت انسان و محیط‌ زیست را تهدید‌ می‌کند، خاطرنشان کرد: فقط فیلتر‌ نبودن این استارت‌ آپ نکته مثبتی است، این دستگاه کروم‌ را جذب‌ می‌کند و دوباره‌ به چرخه صنعت‌ بازمی‌گرداند‌.

 وی یادآور شد: این استارت‌ آپ در ایجاد محیطی‌ سالم‌ و صنعتی‌ پر رونق‌ اهمیت بسیاری دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار