با مخترعین ایرانی؛

فناوری نوین که امنیت شما را زمان وقوع زلزله تضمین می‌کند

یکی از محققان کشورمان موفق به تولید سیستم اعلام خطری شده است که هنگام زلزله به مردم آگاهی می‌دهد.

فناوری نوین که امنیت شما را زمان وقع زلزله تضمین می‌کندبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شرکت‌های دانش‌بنیان از اهمیت بسیاری زیادی در کشور برخوردار هستند و با اختراعات جوانان نخبه در این شرکت‌ها و همچنین به واسطه طرح‌های مبتنی بر دانش سبب رشد و پیشرفت کشور می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان در نظر دارد به معرفی محصولاتی‌ بپردازد که توسط این شرکت‌ها تولید شده است.

امروزه یکی از مشکلاتی که کشور با آن مواجه است و توجه مردم را به خود جلب کرده، زلزله است؛ زلزله‌های متعددی که در کشور رخ می‌دهد سبب نگرانی بسیاری از مردم شده؛ یکی از محققان کشورمان موفق به تولید دستگاهی شده که در زمان زلزله، آژیر می‌زند و مردم را از وقوع زلزله آگاه می‌کند.

ایمن بودن در برابر زلزله به دستگاه های دانش بنیان

این محقق در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص این دستگاه اظهار کرد: یکی از عواملی که سبب می‌شود، بسیاری از مردم جان خود را از دست دهند،‌ زلزله‌هایی است که در شب رخ می‌دهد؛ کاری که این دستگاه انجام می‌دهد این است که هنگام وقوع زلزله و با اولین لرزش با آژیری‌ که از خود به صدا در می‌آورد اهالی ساختمان را آگاه می‌کند تا آنها به جان پناهی امن بروند.

وی با بیان اینکه، این دستگاه آزمایش شده است، گفت:‌ در زلزله‌ای که چند سال اخیر در شهر تهران رخ داد،‌ این دستگاه آزمایش خود را پس داد.

این محقق کشورمان خاطرنشان کرد: این دستگاه را نه تنها در ساختمان‌های مسکونی بلکه در تمام مراکزی که رفت‌ و‌ آمد زیادی دارند به خصوص در مدارس می‌توان استفاده کرد،‌ یعنی در هنگار وقوع زلزله به مدت 30 ثانیه آژیر می‌زند و به دانش‌آموزان این فرصت را می‌دهد تا در مکانی امن قرار گیرند.

وی با اشاره به این موضوع که، به دنبال تجاری سازی کردن سیستم اعلام خطر خود نیست، یادآور شد: به هیچ وجه به دنبال این نیستم که این دستگاه را با قیمت زیاد عرضه کنم بلکه می‌خواهم یک سیستمی در دسترس مردم قرار گیرد که سبب امنیت آنها شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار