با مخترعین ایرانی؛

کار چند ماهه را در چند ساعت انجام دهید؛ نرم افزار‌ی برای احداث ساختمان‌های محکم

شرکت‌های دانش بنیان موفق به تولید نرم‌افزاری برای ساخت ساختمان‌های مقاوم شدند.

کار چند ماهه را در چند ساعت انجام دهید؛ نرم افزار‌ی برای احداث ساختمان‌های محکمبه گزارش خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  شرکت‌های دانش بنیان از اهمیت بسیاری زیادی در کشور برخوردار هستند و با اختراعات روزمره جوانان نخبه در این شرکت‌ها و همچنین به واسطه طرح‌های مبتنی بر دانش سبب رشد و پیشرفت کشور می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان در نظر دارد به معرفی محصولات دانش‌بنیان بپردازد که توسط این شرکت‌ها تولید شده است. یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان موفق به تولید نرم‌افزاری شده است که برای آنالیز نقشه‌ها به کار می‌رود و اطلاعات نقشه را به سازه تبدیل می‌کند.

مدیر این شرکت دانش بنیان در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص این نرم‌افزار طراحی و آنالیز نقشه‌های ساختمانی گفت:  در گذشته برای نقشه برداری کردن از یک زمین هزار متری چندین ماه زمان صرف می‌شد  اما شرکت دانش بنیان ما موفق به تولید سیستمی شده است که تنها در چند ساعت این کار را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به این موضوع که نرم‌افزار طراحی، آنالیز نقشه و  تهیه آن توسط نرم‌افزارهای این شرکت دانش‌ بنیان انجام می‌گیرد، گفت: تمامی این نرم‌ افزارها سبب راحت شدن کار مهندسین می‌شوند زیرا در گذشته برای انجام کارشان به چندین ماه زمان احتیاج داشتند اما امروزه در مدت زمان یک الی 2 ساعت این کار انجام می‌گیرد.

وی در خصوص نرم‌افزار آنالیز نظام مهندسی  خاطر نشان کرد: هر سازه برای ساخت و نقشه‌برداری‌ به تعداد زیادی استاندارد احتیاج دارد که باید در هر فرایند آنها کنترل شوند که با  این نرم‌افزار این کار تنها سه دقیقه زمان می‌برد و کمک شایانی به مهندسان و سازمان نظام مهندسی می‌کند.

مقاومت سازه‌های ساختمانی در برابر زلزله

این مدیر در خصوص فرآیندهای محاسباتی این نرم افزار گفت: برای ساخت ساختمان و جهت مقاومت آنها محاسباتی سخت باید انجام شود که یک مهندس به تنهایی نمی‌تواند این‌کار را انجام دهد لذا نرم افزاری تولید کردیم که کمک شایانی به مهندس  برای ساخت ساختمان هایی مقاوم در برابر زلزله می‌کند.

وی ادامه داد: بسیاری از ساختمان های استان کرمانشاه توسط این نرم افزار ساخته شده بودند و پس از زلزله  مسئولین استان  با ما تماس گرفتند تشکر کردند زیرا سازه‌هایی که با کمک  این نرم‌افزار ساخته شده بودند مقاومت بسیاری را در برابر زلزله از خود نشان دادند.

مدیر این شرکت دانش بنیان در خصوص میزان استفاده از این نرم‌افزارهای دانش بنیان گفت: در حال حاضر به دنبال صادر کردن این نرم افزار هستیم زیرا  قابلیت رقابت با تمام نمونه‌های خارجی را دارد و همچنین  چند هزار کاربر از این نرم افزار استفاده می‌کنند و صدها میلیون متر مربع از سازه‌های کشور به همراه این نرم‌افزار ساخته شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۶ ۲۴ آذر ۱۳۹۶
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۶ ۲۴ آذر ۱۳۹۶
سپاس عالی
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۱:۰۱ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
با سلام
لطفا نام نرم افزار را معرفی فرمایید تا بتوانیم آنرا تهیه و استفاده نماییم.
با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
گزارش خوبی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
نام نرم افزار وقابلیتهاش چیه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۵۷ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
در گذشته برای نقشه برداری کردن از یک زمین هزار متری چندین ماه زمان صرف می‌شد
-
ناشناس
۱۰:۱۷ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
خوب بود ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۲۳ آذر ۱۳۹۶
به خدا قسم همگی ملت شاهد هستیم تا زمانیکه سر دمداران کشور صادقانه در محضر ایزد منان برای مردم اعم از کارگر و کارمند ویا برای جوانان اعم از جوانان نخبه و غیر نخبه خدمتی کردند این خدمت به صورت کاملا روشن و واضح برای جامعه نتیجه بخش بوده است لذا خواهشمند است از کلیه مسپولین مملکتی در هر سطح همیشه و مطمپن باشند که روزی دهنده اوست و خوشبختی و سعادت فقط و فقط نزد اوست و بدانند که همه ما در این دنیای فانی (هر شخص به یک نوعی) امتحان میشود!!!!
آخرین اخبار