با مخترعین ایرانی؛

از دم کردن چای تا گرفتن دزد با سامانه‌ دانش بنیان مدیریت منزل

یکی از شرکت‌های دانش بنیان موفق به تولید سامانه‌ای شده است که به کمک آن می‌توان به صورت کاملا هوشمند خانه را مدیریت کرد.

خانه خود را هوشمند مدیریت کنید/آرامش خانه در گرو هوشمند کردن آن /قبل از بیدار شدن چایی خود را دم کنیدبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شرکت‌های دانش بنیان از اهمیت بسیار زیادی در کشور برخوردار هستند و با اختراعات روزمره جوانان نخبه در این شرکت‌ها و همچنین به واسطه طرح‌های مبتنی بر دانش سبب رشد و پیشرفت کشور می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان در نظر دارد به معرفی محصولات دانش بنیانی بپردازد که توسط این شرکت‌ها تولید شده است.

یکی از شرکت‌های دانش بنیان موفق به تولید سامانه‌ای شده است که به صورت هوشمند خانه را مدیریت می‌کند و به سه جنبه امنیتی، انرژی و آرامش توجه می‌کند.

مدیر این شرکت دانش بنیان در گفت‌ و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص این سامانه اظهار کرد: به همراه این سامانه و به کمک برنامه‌ای که بر روی تلفن همراه نصب می‌شود می‌توان به صورت کاملا هوشمند خانه را مدیریت کرد.

وی ادامه داد: قابلیت‌های این سامانه بسیار زیاد است اما به صورت کلی در سه حوزه امنیتی،‌ انرژی و آرامش‌بخشی موثر عمل می‌کند، برای مثال هنگامی که شخصی وارد خانه می‌شود سیستم اطلاع رسانی می‌کند و یا با پریزهای هوشمند میزان مصرف برق را به حداقل می‌رساند.

خانه خود را هوشمند مدیریت کنید

وی با بیان اینکه صاحب خانه از طریق برنامه‌ای که بر روی موبایل خود می‌گیرد می‌تواند سامانه را مدیریت کند گفت: برای مثال اگر در خانه از دستگاه چای‌ساز استفاده می‌کنید می‌توانید از طریق این برنامه یک ساعت مشخصی را به آن بدهید تا در زمانی مشخص روشن شود و قبل از آنکه شما بیدار شوید چای را درست کرده باشد.

مدیر این شرکت در خصوص صرفه‌جویی در مصرف انرژی با استفاده از این سامانه دانش بنیان بیان کرد: یکی از مواردی که در این سامانه به آن توجه بسیار شده است صرفه‌جویی در مصرف انرژی است، به این شکل که با زیاد و کم شدن نور خورشید در داخل خانه سیستم برق خانه وارد عمل می‌شود و متناسب با آن اقدام به کم کردن چراغ‌های اضافی خانه می‌کند، همچنین این سامانه تشخیص می‌دهد که آیا کسی در داخل اتاق است یا خیر؟ اگر نباشد خودش به صورت اتوماتیک وار چراغ‌های اتاق را خاموش می‌کند.

وی یادآور شد: این سیستم هوشمند برای مدیریت خانه از اسفند ماه سال جاری تجاری سازی خواهد شد و در دسترس همگان قرار می گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار