افزایش ۳ تا ۴ درجه‌ای دما در سیستان و بلوچستان

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با نفوذ جریانات جنوبی و بیشتر شدن ابر‌ها در سطح استان، افزایش سه تا چهار درجه‌ای دما از فردا در استان آغاز و تا اواخر هفته آینده تداوم دارد.

افزایش ۳ تا ۴ درجه‌ای دما در سیستان و بلوچستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مرتضی فرجی کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با نفوذ جریانات جنوبی و بیشتر شدن ابر‌ها در سطح استان، افزایش سه تا چهار درجه‌ای دما از فردا در استان آغاز و تا اواخر هفته آینده تداوم دارد.

فرجی افزود : از اواسط وقت فردا تا روز دوشنبه هفته آینده دریای عمان مواج و متلاطم همراه با وزش باد‌های به نسبت شدید از سمت جنوب شرق است.

وی ادامه داد: در این مدت شرایط دریا برای عملیات صیادی و دریایی مناسب نیست.

وی افزود: همچنین با آغاز فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور از بعدازظهر جمعه در نواحی غربی دریا رگبار‌های پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد که براساس مدل‌های امروز تمرکز بارش‌ها روز شنبه و یکشنبه در بخش‌های غربی دریای عمان به سمت تنگه هرمز است.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: ضروری است مسئولان شیلاتی و بندری اقدامات لازم را برای حفظ ایمنی و جلوگیری از خسارت‌های احتمالی در زمان تلاطم دریا لحاظ کنند.

فرجی تصریح کرد: علاوه بر سواحل و دریا، از روز شنبه در ارتفاعات مرکزی استان نیز شاهد بارش‌های پراکنده خواهیم بود.

وی خاطر نشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته زاهدان با حداقل منفی چهار درجه و چابهار در جنوب استان با حداکثر ۲۶ درجه به ترتیب خنکترین و گرمترین نقاط استان بودند.

انتهای پیام/ع

افزایش دما دراستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار