معاون استاندار لرستان:

شهرداری ها باید در نیروی انسانی تعدیل داشته باشند

معاون استاندار لرستان با تاکید بر اینکه شهرداری ها باید تعدیل نیروی انسانی داشته و جذب نیروی جدید نداشته باشند، گفت: باید به گونه ای برنامه ریزی شود که نیروی بیکار در بدنه شهرداری وجود نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛   محمد اصلانی با اشاره به اینکه مدیریت هر شهری توسط اعضای شورای شهر و شهردار انتخاب شده از سوی آنان انجام می شود اظهار داشت: در بسیاری از شهرها هنوز استنباط بر این است که شهرداری یک سازمان دولتی است و با اعتبارات دولتی اداره می شود در حالی که به سبب قانون، شهرداری نهادی عمومی و غیردولتی بوده که بودجه آن توسط شهروندان تامین می‌شود و از محل ردیف‌های خاصی اعتباراتی نیز به این نهاد مساعدت می‌شود.

وی با بیان اینکه موفقیت اعضای شورای شهر و شهردار در سایه مودت، همدلی و همگرایی آن‌ها حاصل می‌شود عنوان کرد: شورای شهر و شهردار باید برنامه ریزی جامعی معمول بدارند تا درآمدهای ثابت و پایدار شهرداری ها تصویب شود و این امر میسر نمی‌شود مگر در سایه فرهنگ سازی عمومی.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان با اشاره به تدوین یک برنامه جامع و تفصیلی و منطبق بر واقعیت‌ها که در آن از تجارب گذشته نیز استفاده شده است، خاطرنشان کرد: در این مسیر رعایت انضباط مالی و سازماندهی مناسب از اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که امروزه شهرداری‌ها دارند از فربه شدن نیروی انسانی آسیب می بینند.

اصلانی با تاکید بر اینکه شهرداری‌ها باید تعدیل نیروی انسانی داشته و جذب نیروی جدید نداشته باشند تصریح کرد: باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که نیروی بیکار در بدنه شهرداری وجود نداشته باشد چرا که این یکی از مشکلاتی است که امروزه اکثر شهرداری‌ها با آن مواجه هستند و لازم است راهکار مناسبی برای حل این مشکل اندیشیده شود.

وی با تاکید بر تحقق برنامه‌های شهرداری در قالب بودجه سنواتی افزود: اینکه زمین‌های شهرداری‌ها را بفروشیم و حقوق کارکنان را پرداخت کنیم بدترین راهکار ممکن است، شهرداری‌ها باید تلاششان بر این باشد که تملک زمین ها را برای توسعه فعالیت‌های عمرانی افزایش دهند.

معاون هماهنگی امور استاندار لرستان با اشاره به اجرای صحیح ساختمان سازی‌ها در قالب طرح تفصیلی خاطرنشان کرد: باید ساختمان‌هایی بنا شود علاوه بر استحکام لازم، از لحاظ منظر هم معماری شکیلی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان سلسله متاسفانه به نمای ظاهری ساختمان‌ها توجهی نشده است تصریح کرد: نظام مهندسی‌ها باید برای هر نقشه ای پروانه صادر نکنند و تا مادامی که ساختمان‌ها مطابق جزئیات اجرا نشده باشند پایان کار صادر نشود.

اصلانی با تاکید بر اینکه نباید پروژه‌های عمرانی کم کیفیت و بی کیفیت ساخته شود، عنوان کرد: باید روی درآمدهای پایدار شهرداری نیز توجه و برنامه ریزی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تصمیمات شورای شهر و شهردار باید شورایی و در جهت مصالح عموم شهروندان باشند افزود: شورای شهر نیز تا مادامی که شهردار در جهت برنامه‌ها و مصالح شهر حرکت می کند، باید حمایت‌های لازم را از وی به عمل آورند.

اصلانی با بیان اینکه مدیریت شهرداری عرصه عمل است عنوان کرد: قطعا اقدامات و نیت‌های خیرخواهانه برای خدمت به مردم نزد خداوند بی پاداش نخواهد ماند.

در این آیین از زحمات علی نظری سرپرست شهرداری الشتر، قدردانی و محمد جواد منظمی به عنوان شهردار جدید معارفه شد.

انتهای پیام/د

انسانی شهرداری‌های لرستان باید تعدیل شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.