لاهوتی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد

بررسی افزایش عوارض خروج و حذف یارانه‌بگیران با حضور نوبخت در نشست فراکسیون مستقلان ولایی

سخنگوی فراکسیون مستقلان ولایی از حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشست امروز صبح این فراکسیون خبر داد.

بررسی مسئله افزایش عوارض خروج و حذف یارانه بگیران با حضور نوبخت در نشست فراکسیون مستقلان ولاییمهرداد لاهوتی سخنگوی فراکسیون مستقلان ولایی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان از حضور نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشست امروز صبح این فراکسیون خبر داد.

وی با اشاره به اینکه سه محور مهم در این جلسه بررسی شد، گفت: بحث افزایش عوارض خروج از کشور مورد انتقاد برخی نمایندگان بود که نوبخت اعلام کرد هر سال نزدیک به ده میلیارد دلار به وسیله مسافران از کشور خارج می‌شود که البته برای افزایش عوارض استثنائاتی برای بیماران و دانشجویان قرار داده شده است اما در نهایت این موضوع می‌تواند در مجلس تغییر کند.

نماینده مردم لنگرود با بیان اینکه  بررسی افزایش مالیات یکی دیگر از محورهای این نشست بود، اظهار کرد: نمایندگان معتقدند عدد بالایی برای مالیات در بودجه در نظر گرفته شده که نوبخت اعلام کرد باید تلاش کنیم تا به این عدد برسیم.

سخنگوی فراکسیون مستقلان ولایی تأکید کرد:‌ نحوه اجرای هدفمندی یارانه‌ها و حذف یک باره 31 میلیون نفر از یارانه بگیران یکی دیگر از محورهای مورد انتقاد نمایندگان بود که رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: مجلس می‌تواند در این موضوع تغییرات لازم را ایجاد کند.

لاهوتی ادامه داد: نوبخت تأکید کرد که سه هزار و 300 میلیارد تومان برای یارانه نان و گندم پیش بینی شده که دولت می‌تواند از محل دیگری آن را تأمین کند که بر این اساس می‌توان حذف تعداد یارانه بگیران را از 31 میلیون نفر کاهش داد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تأکید بر اینکه موضوع افزایش حامل‌های انرژی هم بررسی شد، گفت: نوبخت اعلام کرد از افزایش حامل‌های انرژی 17 هزار و 400 میلیارد تومان به حساب تولیدکنندگان خواهد رفت.

وی تأکید کرد: افزایش یک باره مالیات، حذف 31 میلیون یارانه بگیر و افزایش حامل‌های انرژی در کنار یکدیگر نه به صلاح مردم و نه به صلاح دولت است لذا قرار است این موضوع در کمیسیون تلفیق بودجه سال 97 بیشتر بررسی شده تا فضا متعادل‌تر شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۲۶ آذر ۱۳۹۶
ایشالا به نتیجه نرسید در این موارد
آخرین اخبار