معاون تحقیقات فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران مطرح کرد؛

ارتقاء رتبه پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی ایران/ پژوهش‌ها باید در راستای رفع مشکلات باشند

ملکوتی گفت: پژوهش‌های دانشگاهی باید کاربردی بوده و گره‌ای از مشکلات مردم باز کنند تا بتوانیم شاهد پویایی دانشگاه‌ها باشیم.

ارتقاء رتبه پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی ایران/ پژوهش‌ها باید در راستای رفع مشکلات باشندبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  ملکوتی‌ معاون تحقیقات فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران، در مراسم جشن هفته پژوهش که امروز برگزار شد، گفت: این دانشگاه در بین 10 دانشگاه علوم پزشکی در عرصه پژوهش از رتبه هفت به پنج رسیده است و تمام تلاش ما در معاونت تحقیقات فناوری، هدف گذاری برای ارتقاء پژوهش و عرصه‌های علمی در میان دانشجویان و پژوهشگران است.

وی در ادامه همدلی و همراهی جامعه دانشگاهی ائم‌ از دانشجویان، پژوهشگران و اساتید را در ارتقاء رتبه دانشگاه علوم پزشکی ایران مؤثر دانست و افزود:‌ امیدواریم با حمایت متولیان و هم‌اندیشی دانشگاهیان بتوانیم شاهد توفیقات بیشتری باشیم.

وی تصریح کرد: ما به ازاء تولید هر مقاله بعد از دانشگاه تهران در مقام دوم هستیم و توانسته‌ایم رتبه اول اخلاق در پژوهش  را به دانشگاه علوم پزشکی ایران اختصاص دهیم، اما شاخص‌های دیگری هم وجود دارد که با در نظر گرفتن آنها ما در این رتبه کلی قرار داریم.

ضرورت شناخت رقبای دانشگاهی و شناسایی نقاط ضعف و قوت دانشگاه‌ها

ملکوتی‌ تصریح کرد: شناخت رقبای دانشگاهی و شناسایی نقاط ضعف و قوت دانشگاه‌ها فرصت خوبی برای دانشگاهیان است و دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز با شناسایی نقاط ضعف و قوت، ‌ترمیم نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت را بیش از گذشته دنبال می‌کند که لازمه آن ارتباط مکرر بدنه آموزشی با اعضا و زیر مجموعه‌هاست.

وی در ادامه مشارکت و دانش‌افزایی اساتید و پژوهشگران را گام مهمی جهت ارتقاء رتبه پژوهشی دانشگاه‌ها عنوان کرد و افزود: باید پژوهش‌ها در کشور به سمتی پیش برود تا گره‌ای از مشکلات مردم باز کند.

وی در پایان گفت: جامعه پژوهشی و دانشگاهی باید در کنار تعدد مقالات کاربردی بودن مقالات را مدنظر قرار دهد تا شاهد ارتقاء دانشگاه‌ها و رفع مشکلات جامعه باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار