آیت الله فرحانی در همایش تحلیلی وحدت حوزه و دانشگاه:

وحدت حوزه و دانشگاه مدل پیروزی انقلاب بود

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: وحدت حوزه و دانشگاه مدل پیروزی انقلاب بود و حادث شدن انقلاب را امام با وحدت حوزه دانشگاه عملیاتی کردند.

وحدت حوزه و دانشگاه مدل پیروزی انقلاب بودبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  آیت الله فرحانی، نماینده مجلس خبرگان رهبری در همایش تحلیلی وحدت حوزه و دانشگاه که امروز در دانشگاه شهید رجایی برگزار شد،گفت: می توان وحدت حوزه و دانشگاه را از حیث کارکردی و حل مسئله روشنفکری در ایران بررسی کرد.

وی ادامه داد: رهبری مطالبات اصلی و مهم خود را با دانشگاه و حوزه در میان می گذارند و 20 سال قبل در جمع دانشگاهیان بحث ارتجاع روشنفکری را مطرح کردند و تاکنون آن را بسیار جدی دنبال می کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: از نظر رهبری روشنفکری در ایران بیمار به دنیا آمد و غرب زده بود، درس خواندگی داشت و با دین نیز سر آشتی نداشت.

فرحانی بیان کرد: بعد از انقلاب، دانشجویان جریان روشنفکری را عقب زدند و منزوی کردند و در دوران دفاع مقدس هم ما روشنفکر انقلابی داشتیم. در دهه هفتاد تلاش هایی شروع شد که جریان روشنفکری به قبل از انقلاب برگردد.

وی افزود: امروز ابزار سلطه فرهنگی را خودمان به دست دشمن دادیم، زمانی که امام انقلاب را شروع کرد، نه بستر داخلی فراهم بود نه زمینه خارجی؛ لذا هیچکس باور نمی کرد به نتیجه برسیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امام زمانی که مخرج مشترک همه نظریه ها کنار زدن دین بود، با مدل وحدت حوزه و دانشگاه قیام کرد.

حادث شدن انقلاب را امام با وحدت حوزه و دانشگاه عملیاتی کردند

فرحانی ادامه داد: وحدت حوزه و دانشگاه مدل پیروزی انقلاب بود. حادث شدن انقلاب را امام با وحدت حوزه و دانشگاه عملیاتی کردند. حال که انقلاب ادامه داردهمچنان این وحدت به این هدف باید شکل بگیرد.

وی افزود: بیشترین تخفیفی که آن زمان به دین می دادند، مدل اسلام آمریکایی یعنی اندیشه سکولار بود. امام این مدل را نقد کردند، حفظ هنجارهای انقلاب به مبارزه نیاز دارد و مدل وحدت حوزه و دانشگاه، مدل این مبارزه است.

فرحانی تصریح کرد: امروز ما علوم مختلف بنیادین را در حوزه دنبال کرده و تولید کرده ایم، اما تا با علوم انسانی دانشگاه برخورد پیدا نکند گسل های موجود پر نخواهد شد.

فرحانی یادآورشد: امام و رهبری مسائل موجود را در علوم فنی و مهندسی حل کردند ولی نتوانستیم آنها را در علوم انسانی حل کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار