شریعتی‌نیاسر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

تصویب لایحه مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی/ سهم دانشگاه‌ها برای جلوگیری از سرقت‌های علمی

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: نظارت و ارزیابی بر مقوله سرقت‌های علمی بر عهده  دانشگاه‌های بزرگ و با قدمت زیاد گذاشته شده است.

تصویب لایحه مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی/ سهم دانشگاه‌ها برای جلوگیری از سرقت‌های علمیمجتبی‌ شریعتی‌نیاسر‌ معاون آموزشی وزارت علوم در گفت‌ و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: مسئله‌ سرقت‌های علمی دارای چند بُعد‌ است که از لحاظ قانونی این وزارتخانه‌ لایحه‌ای تهیه‌ و تقدیم مجلس کرده که با همکاری‌ نمایندگان‌ مجلس‌ این لایحه‌ به تصویب‌ رسیده است.

وی بیان کرد: بخش دیگری نیز در مقوله‌ سرقت‌های علمی‌ بحث‌ مسائل‌ آموزشی است، به طوری  که با توجه به سیاست‌های اتخاذ‌ شده یک تفویض‌ اختیار به دانشگاه‌های‌ قدیمی‌ که از قدمت‌ بالایی‌ برخوردار‌ بوده‌ به این مراکز آموزشی داده شده است تا خودشان‌ نظارت‌ کنترلی را در راستای‌ اعطلای‌ درون سیستمی‌ و افزایش‌ کیفیت‌ انجام شود‌.

شریعتی‌ نیاسر‌ با بیان اینکه هر چه بحث‌ نظارت را به خود دانشگاه‌ها واگذار کنیم ضریب‌ اطمینان‌ و سلامت کار‌ بیشتر می‌شود، افزود: برای جلوگیری از سرقت‌های علمی کار نظارت بر عهده دانشگاه‌های بزرگ گذاشته شده و این امر سبب ارتقای‌ کیفیت‌ می‌شود‌ و هیئت‌های علمی‌ به عنوان بدنه اصلی دانشگاه می‌توانند با انجام کارهای فرهنگی‌ زمینه‌ای را‌ برای افزایش‌ نظارت‌ در دانشگاه‌های خودشان‌ فراهم کنند‌.

شریعتی‌ نیاسر‌ عنوان کرد: با افزایش حساسیت‌ دانشگاه‌ها برای نظارت بر اجرای کار بحث‌ سرقت‌های علمی‌ در مراکز آموزشی کاهش پیدا می‌کند‌.

وی یادآور شد: در کشورهای‌ پیشرفته برای جلوگیری از سرقت‌های علمی‌ کار نظارت‌ بر عهده دانشگاه‌های بزرگ قرار گرفته است‌ و وزارت علوم سعی در عملیاتی‌ کردن این مسئله‌ در راستای‌ کاهش سرقت‌های علمی است.

انتهای پیام/

چگونگی جلوگیری از سرقت‌های علمی‌

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار