پخش‌کننده تخصصی فیلم کوتاه در ایران نداریم

کارگردان مستند «شهروندان ارشد» گفت: پخش‌کننده تخصصی فیلم کوتاه در ایران نداریم اما فیلم ها با ارسال به جشنواره‌ها دیده می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،پنجمین نشست پاتوق فیلم کوتاه اصفهان، امروز، به اکران سه فیلم کوتاه و رونمایی از فیلم کوتاه «صورتی چرک» به کارگردانی سعید وفادار اختصاص داشت.

در این برنامه که به همت انجمن سینمای جوانان اصفهان ، موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی استان اصفهان و جهاد دانشگاهی اصفهان برگزار می شود، فیلم‌های کوتاه «جاده لغزنده است» به کارگردانی غلامرضا جعفری، «IMPRESSION_XPS۱۶۰» به کارگردانی تیام یابنده و مستند «شهروندان ارشد» اثر سعید وفادار اکران و از عوامل فیلم «صورتی چرک» تقدیر شد و سعید وفادار هم با مجری جلسه، پیرامون فیلمش گفتگو کرد.

سعید وفادار در این نشست اظهار داشت: فیلم‌برداری «صورتی چرک» اردیبهشت ماه امسال انجام شد، اما نسخه نهایی فیلم که اصلاح ‌رنگ ‌شده بود، یک روز قبل از اکران آن در پاتوق فیلم کوتاه اصفهان به دستم رسید.

کارگردان مستند «شهروندان ارشد» ادامه داد: مستند «شهروندان ارشد» در سال ۹۲ ساخته شد، اما تدوینش به دلایلی طول کشید. من دارم خودم را در دو قالب مستند و داستانی محک می‌زنم و پیش‌تر هم یک فیلم داستانی به نام «حس پاک کودکی» ساخته ام، چراکه دغدغه اصلی‌ام فیلم داستانی است.

وی درباره پخش فیلم هم گفت: در حوزه فیلم کوتاه در ایران، پخش‌کننده تخصصی نداریم، اما فیلم ها با ارسال به جشنواره‌ها دیده می‌شود. به همین دلیل من هم تصمیم دارم «صورتی چرک» را به جشنواره‌های داخلی و خارجی بفرستم، اما متأسفانه نسخه نهایی فیلم به جشنواره حسنات نرسید و البته این فیلم با موضوعات مربوط به این جشنواره هم ارتباط چندانی ندارد.
وفادار درباره پیش‌تولید فیلم خود گفت: پیش تولید فیلم، نزدیک به هشت ماه به تعویق افتاد، اما در نهایت فیلم ساخته شد. هدفم از ساخت فیلم را هم ترجیح می دهم، به جای اینکه خودم توضیح دهم مخاطب تشخیص دهد.

وی اضافه کرد: دوست داشتم فیلمی در فضای محدود و با بازیگر زیاد بسازم و خودم را در کارگردانی محک بزنم. در روند نوشتن فیلم‌نامه هم شیلا پاک‌باز از ابتدا در کنارم بود. البته ابتدا میخواستم یک مستند - داستانی در قالب رئال - انیمیشن بسازم، ولی در نهایت به سمت یک فیلم داستانی درباره زنان رفتیم.

کارگردان مستند «شهروندان ارشد» با اشاره به اینکه از ۱۰ به فیلم خود، نمره ۷ را می دهد، ادامه داد: به نظرم اهالی فیلم کوتاه، نباید همکاری با یک اثر را از سر تعارف قبول کنند و اگر چنین کردند، باید آن پروژه را با تمام وجود به اتمام برسانند، چراکه سینما یک کار جمعی است و اگر عشق و همدلی در بین عوامل یک فیلم نباشد، این موضوع به هنگام نمایش فیلم بر پرده سینما، نمایان خواهد شد.

وی درباره برنامه آینده خود هم گفت: میخواهم فارغ از تولید بر نوشتن فیلم‌نامه تمرکز کنم، فیلم‌نامه خوب بنویسم و اگر تهیه‌کننده‌ای اعتماد کرد، خودم آن را بسازم و در غیر این صورت، آن را برای ساخت به یک کارگردان خوب بدهم.
وفادار درباره عوامل فیلم خود هم اضافه کرد: اکثر عوامل فیلم، برای اولین بار سینما را تجربه می کردند و با فضای سخت سینما آشنا نبودند.

پاتوق فیلم کوتاه دوشنبه هر هفته در نگارستان امام خمینی ره اصفهان واقع در میدان فیض برگزار می شود.

 

انتهای پیام/م

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.