در 9 ماهه نخست امسال؛

اهدای ۱۰ هزار و ۵۰۱ واحد خون در شهرستان بروجرد

رئیس انتقال خون بروجرد گفت: ۱۰ هزار و ۵۰۱ واحد خون در بروجرد از ابتدای سال جاری تا کنون اهدا شده که نسبت به سال گذشته ۸ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ "غلامرضا حامدی" رئیس انتقال خون شهرستان بروجرد گفت: طی ۹ ماهه نخست امسال ۱۴ هزار و ۴۵۷ نفر برای اهدای خون مراجعه کرده که از این تعداد ۱۰ هزار و ۵۰۱ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی افزود: آمار مراجعین به انتقال خون در این مدت نسبت به ۹ ماهه سال گذشته ۶.۶ درصد و آمار اهدای خون ۷.۹ درصد افزایش یافته است.

 حامدی اهداکنندگان مستمر خون را ۶ هزار و ۸۸۷ نفر اعلام کرد و افزود: تعداد بانوان اهداکننده یکهزار و ۷۵ نفر و گروه‌های منفی یکهزار و ۳۳۴ نفر بوده اند.

 به گفته وی خون‌های اهدایی بعد از انجام آزمایشات مورد نیاز در اختیار بیماران نیازمند به خون قرار می‌گیرد، اما برخی از فرآورده‌های خونی مدت زمان کوتاهی برای استفاده دارند که نیاز است اهداکنندگان خون در همه ایام سال اقدام به اهدای خون کنند.

 رئیس انتقال خون بروجرد افزود: در برخی از مواقع مانند فصل سرد و یا ماه رمضان گاهی با کاهش اهدای خون روبرو هستیم که در این ایام با خونگیری سیار از کارخانجات و یا ادارات از پرسنلی که تمایل دارند خونگیری شده و در اختیار بیماران قرار داده می‌شود.

انتهای پیام/د

۱۰ هزار و ۵۰۱ واحد خون در بروجرد اهدا شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.