سرپرست اورژانس‌ کشور:

هیچ‌ بیماری واگیرداری‌ در مناطق زلزله‌زده گزارش نشده است/ نگرانی‌ها از زلزله در تهران

کولیوند گفت: هیچ بیماری واگیر‌داری در مناطق زلزله‌‌زده کرمانشاه  گزارش نشده و این نشان‌دهنده عملکرد خوب اورژانس است.

هیچ‌ بیماری واگیرداری‌ در مناطق زلزله‌زده گزارش نشده است/ نگرانی‌ها از زلزله در تهرانبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیر‌حسین کولیوند‌ سرپرست‌ اورژانس کشور در همایش ملی روز ایمنی در برابر زلزله‌ گفت: بر اثر زلزله‌ اخیر کرمانشاه‌ بسیاری از شهرهای اطراف این استان این زلزله‌ را حس کردند. با هوشیاری همکاران در اورژانس‌ توانستیم محل دقیق حادثه را متوجه و زودتر خودمان را به محل حادثه‌ برسانیم.

 سرپرست اورژانس‌ کشور تصریح کرد: در حین اعزام به مناطق زلزله‌زده هماهنگی‌های لازم را با ارگان‌های ذی‌ربط نظیر‌ ارتش، دانشگاه‌های علوم پزشکی و غیره انجام داده‌ایم‌.

 کولیوند‌ اضافه کرد: بیمارستان‌های صحرایی که برای اربعین‌ در مرزهای مهران‌ مستقر بودند بلافاصله‌ اعلام آمادگی کردند و تعدادی از مصدومین به این بیمارستان‌های صحرایی اعزام شدند.

 وی تصریح کرد: در شب اول زلزله‌ ما به گونه‌ای خدمت کردیم که در چندین‌ ساعت اول در تاریکی مطلق‌ بودیم و امکان استفاده از بالگرد‌ را در شب نداشتیم و از طریق آمبولانس‌ فعالیت خود را تا روشنایی‌ روز انجام می‌دادیم.

 سرپرست اورژانس کشور بیان کرد: از طلوع آفتاب بعد از حادثه زلزله‌، بالگرد‌ها به کمک ما آمدند که از 7 هزار و 350 نفر اعزامی به کرمانشاه‌ حدود 2 هزار و 300 نفر آنها از طریق بالگرد اعزام شدند.

 کولیوند‌ گفت: در کمتر‌ از 30 ساعت حدود 7 هزار و 350 مصدوم را اعزام کردیم که در واقع این رکورد خیلی خوبی است و عملکرد به زلزله‌های اخیر در شهرهای مختلف موفقیت‌آمیز بوده است.

 وی اضافه کرد: خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده دارو، تجهیزات و فرآورده‌های خونی را به سرعت به محل حادثه رساندیم و این نشان‌ دهنده آن است که توانستیم با برنامه‌ریزی دقیق‌ این حادثه را به خوبی مهار کنیم.

 سرپرست اورژانس‌ کشور اظهار داشت: عمل‌های بی‌نظیری در همه بیمارستان‌های صحرایی‌ که مجهز به اتاق عمل بودند، صورت گرفت.

 کولیوند‌ گفت: ما بعد از ساعت 15 عصر روز بعد هیچ مصدومی‌ زیر آوار نداشتیم و به نظرم بخش مهمی از کار روی دوش سپاه بود؛ دانشگاه‌های زیادی در ساعت‌های اولیه زلزله‌ خدمات مطلوبی را ارائه می‌دادند.

 سرپرست اورژانس‌ کشور گفت: پزشکی قانونی باید در محل زلزله‌ نقش پررنگ‌تری داشته باشد چرا که وظیفه‌ پزشک قانونی صرفاً صدور گواهی‌ فوت نیست‌ در حالی که توانستیم جسدهایی‌ که قابل شناسایی نبودند را با آمبولانس‌ به پزشکی قانونی منتقل کنیم در حالی که این آمبولانس‌ها برای مصدومین است.

 کولیوند‌ اظهار داشت: تاکنون هیچ بیماری واگیرداری‌ در مناطق زلزله‌زده گزارش نشده و این نشان‌دهنده عملکرد نیروهای خوب اورژانس‌ است.

 وی با اشاره به زلزله‌ تهران گفت: متأسفانه اگر زلزله‌‌ای در پایتخت رخ دهد جای نگرانی دارد‌ چرا که با ایجاد ترافیک‌ خدمت‌رسانی خودروهای‌ امداد غیرممکن‌ می‌شود.

 سرپرست اورژانس‌ کشور یادآور شد: بهتر است تجربیات خود را با یکدیگر‌ به اشتراک گذاشته و نقاط‌ قوت خود را برای آمادگی‌ در برابر حوادث‌ و بلایای طبیعی‌ تقویت کنیم‌.

انتهای پیام/

اظهارات کولیوند در  همایش ملی روز ایمنی در برابر زلزله‌

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار