یونیسف خبر داد: تولد ۳۸۶ هزار نوزاد در نخستین روز سال نوی میلادی

صندوق کودکان ملل متحد اعلام کرد در نخستین روز سال نوی میلادی، ۳۸۶ هزار نوزاد در سراسر جهان متولد شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری «شینهوا»، یونیسف (صندوق کودکان ملل متحد) اعلام کرد در اولین روز سال 2018 حدود 386 هزار نوزاد در سراسر جهان متولد شدند که 90 درصد آنها در کشورهای کمتر توسعه یافته به دنیا آمدند.

بر اساس اعلام یونیسف، بیش از نیمی از آمار متولدین در این روز در 9 کشور جهان متولد شدند که عبارتند از: هند (69070) ، چین (44760)، نیجریه (20210)، پاکستان (14910)، اندونزی (13370)، آمریکا (11280)، کنگو (9400)، اتیوپی (9020) و بنگلادش (8370).

متاسفانه برخی از این نوزادان در همان اولین روز زندگی خود از دنیا رفتند. در سال 2016، 2600 کودک در هر روز در 24 ساعت اول زندگی خود از دنیا رفتند. بر اساس گزارش یونیسف، 2 میلیون کودک نیز تنها یک هفته زنده ماندند. روی هم رفته، 2.6 میلیون کودک نیز پیش از یک ماهگی از دنیا رفتند. 80 درصد از این کودکان به دلیل ابتلا به بیماری هایی جان خود را از دست دادند که به سادگی قابل پیشگیری و درمان است.

در دو سال گذشته، جهان پیشرفت قابل ملاحظه ای در نجات نوزادان از مرگ داشته است؛ به طوری که تعداد کودکانی که پیش از رسیدن به 5 سالگی جان خود را از دست می دهند تقریبا به نصف رسیده است. با این وجود، روند پیشرفت نجات نوزادان از مرگ هنوز سرعت پایینی دارد.  46 درصد آمار مرگ و میر کودکان زیر 5 سال متعلق به نوزادان یک ماهه است.

قرار است یونیسف ماه آینده کمپینی را به منظور ارائه راهکارهای پزشکی و بهداشتی برای افزایش سطح سلامت مادران و نوزادان به راه بیاندازد. این راهکارها شامل ارائه آب پاکیزه در مراکز بهداشتی، حضور یک متخصص بهداشت در طول زایمان، تغذیه با شیر مادر در ساعات اولیه تولد و تماس پوستی مادر و نوزاد است.

 انتهای پیام/

تولد ۳۸۶ هزار کودک در نخستین روز سال نوی میلادی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار