معاون سیاسی و اجتماعی استانداری:

اولویت دولت در روستاهای تامین آب شرب بهداشتی برای مردم است

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان وبلوچستان گفت: اولویت دولت در روستا‌های استان تامین آب شرب بهداشتی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، وبه نقل ازو به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان وبلوچستان، علی اصغر جمشیدنژاد درسومین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی اظهار داشت: بخشی از کمبود‌های آب آشامیدنی مربوط به خشکسالی‌های چندساله و بخشی نیز به دلیل بی تدبیری در جانمایی و محل اسکان روستاییان بوده که مشکلاتی را در ارائه خدمات سبب شده است.

وی ضرورت پیش بینی منابع آب و سایر خدمات را اولویت‌های تشکیل روستا‌ها دانست و تصریح کرد: فرمانداران، بخشداران و بنیاد مسکن موظف به نظارت بر ساخت و ساز‌های غیر مجاز در روستا‌ها هستند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان وبلوچستان ضمن تاکید بر رعایت مباحث زیست محیطی و نکات بهداشتی در جلوگیری از حیوان گزیدگی و مبارزه با شیوع بیماری هاری افزود: اطلاع رسانی در این موارد اهمیت ویژه‌ای داشته، زیرا عدم آشنایی و نداشتن اطلاعات علمی موجب اقدامات اشتباه می‌شود.

جمشیدنژاد جلوگیری از تکثیر و زاد و ولد سگ‌های ولگرد، رعایت بهداشت محیط، نظارت دقیق و واکسیناسیون را در امر پیشگیری از بیماری هاری موثر دانست.

 وی با اشاره به قرنطینه و امحاء دام‌های مشکوک افزود: ضرر و زیان امحاء دام به عنوان خسارت باید توسط دولت به صاحبان آن‌ها پرداخت شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در این جلسه گفت:: سلامت مقوله فردی، اجتماعی و حاکمیتی است و تامین سلامت افراد همکاری ومشارکت همه‌ی بخش‌ها را می‌طلبد.

محمود میری با اشاره به روند رو به افزایش مرگ و میر بر اثر بیماری هاری ادامه داد: طی دو ماه گذشته چندین مورد بیماری هاری در شهر‌های جنوبی استان گزارش شد که با همکاری فرمانداری‌ها اقدامات لازم انجام گرفته، اما این کافی نیست.

وی با بیان اینکه تامین آب آشامیدنی سالم در استان به همکاری بین بخشی نیاز دارد، بیان داشت: یکی از معضلات اصلی استان به صورت تاریخی کمبود زیرساخت‌های تامین سلامت است که با اجرای طرح تحول سلامت به طور نسبی فاصله استان در این زمینه با استان‌های برخوردار کاهش یافت.

همچنین فرماندار خاش عدم دسترسی به آب آشامیدنی سالم را علت ایجاد بحران‌های اجتماعی و تهدید سلامت مردم عنوان کرد.

اکبرچاکرزهی خواستار تخصیص اعتبار با اولویت به پروژه‌های بخش آب شد.

گفتنی است از تعداد پنج هزار و ۵۹۴ روستای استان، تعداد دو هزار و ۵۷۰ روستا دارای شبکه آبرسانی و سه هزار و ۲۴ روستا فاقد شبکه هستند همچنین درصد بهره مندی روستا‌های استان از آب آشامیدنی سالم معادل ۶۲ درصد در برابر ۷۲ درصد کشوری است.

انتهای پیام/ع

کمبود آب آشامیدنی درروستاهای  سیستان وبلوچستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.