فرماندار بروجرد:

مدیران بروجرد مباحث تولید و اشتغال را جدی تر بگیرند

فرماندار بروجرد گفت: مدیران دستگاه‎های اجرایی بروجرد باید مباحث و مسائل مرتبط با دو اولویت تولید و اشتغال را جدی بگیرند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ علی کورانی‎فر ظهر امروز در جلسه هماهنگی و برنامه‎ریزی دهه فجر در این شهرستان اظهار کرد: مدیران دستگاه‎های اجرایی باید مباحث مرتبط با تقویت تولید و اشتغال را جدی گرفته و برنامه‎هایشان در این حوزه‎ها خروجی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه نارضایتی مردم از مدیران و مسئولان به مسائل اقتصادی و معیشتی محدود و منحصر نمی‎شود، عنوان کرد: بر این اساس باید در برنامه‎ها و رفتار‌ها بازنگری و برخی از آن‎ها اصلاح شوند.

فرماندار بروجرد تاکید کرد: به عبارت بهتر مدیران دستگاه‎های اجرایی باید به همه نیاز‌های مردم از مسائل اقتصادی و معیشتی گرفته تا دیگر جنبه‎های زندگی افراد جامعه توجه کرده و در همه حوزه‎ها عملکرد مثبتی داشته باشند.

کورانی‎فر مسوولیت‎پذیری را یکی از وظایف مدیران برشمرد و خاطر نشان کرد: اینگونه نیست که مسئولان گمان کنند که می‎توانند، هر کاری را به میل خود انجام دهند، بلکه باید در مقابل مسوولیت‎ها پاسخگو بوده و عملکردشان خروجی داشته باشد.

وی سپس از مدیران ادارات خواست که به سرمایه‎گذاران و فعالان بخش خصوصی به چشم سرمایه‎بردار، فرصت‎طلب و سودجو آن هم به معنای منفی آن نگاه نکرده و بستر را برای مشارکت هر چه بیشتر آنان فراهم کنند.

فرماندار بروجرد با اشاره به اینکه از همه مدیران استانی و اداری و خواسته شده که اهداف و برنامه‎های کاری خود را اعلام کنند، افزود: در نهایت هدف‎گذاری‎ها و چگونگی و میزان تحقق اهداف و برنامه‎های کاری ادارات مورد ارزیابی قرار می‎گیرد.

کورانی‎فر در ادامه از مدیران ادارات خواست که برنامه‎های خود را اطلاع‎رسانی کرده و مردم را در جریان آن‎ها قرار دهند و از طرفی از بیان مسائل کلیشه‎ای در مصاحبه‎های خبری پرهیز و اجتناب کنند.

وی تاکید کرد: به طور مثال مدیران باید مردم را در جریان برنامه‎های دولت مانند طرح‎های اشتغال فراگیر و اشتغال روستائیان و نحوه بهره‎مندی و مشارکت مردم در این طرح‎ها قرار داده و بسترساز مشارکت آنان شوند.

فرماندار بروجرد ادامه داد: همچنین روی مباحث عملکردی بانک‎ها و دستگاه‎های اجرایی که قابل اندازه گیری بوده و میزان فعالیت‎های عملکردی قابل تمیز است، هیچ توجیهی پذیرفته نیست.

کورانی‎فر سپس خطاب به مدیران بانک‎ها اظهار کرد: برخی از بانک‎ها واحدای تولیدی و صنعتی را به تملک خود درآورده و بر دربهایشان قفل زده‎اند، حال آنکه باید از طرق مختلف مانند فروش یا فعال کردن این واحد‌ها و یا پرداخت تسهیلات به صاحبان پیشین آن‎ها از میرایی و غیر فعال بودن آنان جلوگیری کرد.

وی سپس به مدیران دستگاه‎های اجرایی گفت: پروژه‎های نیمه تمام قابل واگذاری را از طریق مشارکت با بخش خصوصی تعیین تکلیف کنید و اجازه ندهید که در بلاتکلیفی بمانند.

فرماندار بروجرد در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: مسوولان دستگاه‎های اجرایی از اجرای برنامه‎های کلیشه‎ای در ایام‎الله دهه فجر خودداری کرده و به اجرای برنامه‎های جدید و خلاقانه روی آورند.

کورانی‎فر بیان کرد: مدیران باید در برنامه‎ریزی‎های خود بکوشند که روحیه امید، نشاط و تحرک را در جامعه ایجاد کرده و حس تعلق، وابستگی، تحرک، پویایی، کار، تولید و اشتغال را در جامعه تسری داده و تقویت کنند.

انتهای پیام/د

مدیران بروجرد مباحث مرتبط با تولید و اشتغال را جدی بگیرند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.