ايجاد اشتغال برای 450 زن سرپرست خانوار در اردبيل

معاون اشتغال و خودكفايی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل از ايجاد اشتغال برای 450 زن سرپرست خانوار در استان اردبيل خبر داد.

منصور سيفی، معاون اشتغال و خودكفايی كميته امداد استان اردبيل در گفتگوی اختصاصی با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: 450 زن سرپرست خانوار تحت حمايت كميته امداد اردبيل با دريافت 4 ميليارد و 380 ميليون تومان تسهيلات اشتغال و خودكفايی از اين نهاد در 9 ماهه نخست سال‌جاری وارد بازار كار شده‌اند.

وی افزود: با اشاره به اينكه 450 طرح خوداشتغالي توسط زنان سرپرست خانوار تحت حمايت اين استان در 9 ماهه نخست سال‌جاری اجرا شده است، گفت: توانمندسازی زنان ‌سرپرست خانوار، بانوان و دختران تحت حمايت يکی از رویکردهای مهم کمیته امداد است که با مهارت‌آموزی و ایجاد مشاغل خانگی تلاش داريم زمينه خوداتكايی آنها را فراهم كنيم.

معاون اشتغال و خودكفايی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل با اعلام اينكه 4 ميليارد و 380 ميليون تومان تسهيلات اشتغال و خودكفايی به زنان سرپرست خانوار پرداخت شد تا آنها بتوانند شغل مورد نظر خود را ايجاد كنند، بيان كرد: با توجه جغرافيای منطقه و استعداد و علاقه زنان سرپرست خانوار تحت حمايت، بيشترين اشتغال ايجاد شده در زمينه دامپروری، صنايع دستی و قاليبافی بوده كه تاكنون نتايج مناسبی از آن حاصل شده است.

سيفی با بيان اينكه شناسايی استعدادهای خانوار تحت حمايت از فعاليت‌های مهم كميته امداد اردبيل است، افزود: بر اساس طرح استعدادسنجی، استعدادهای نهفته زنان سرپرست خانوار و بانوان تحت حمايت اين استان شناسايی می‌شود كه با برگزاری دوره‌های آموزشی فنی و تخصصی و ارائه مشاوره و راهنمايی‌های لازم درصدد هستيم به شكوفايی استعدادهای آنها كمک كنيم.

معاون اشتغال و خودكفايی كميته امداد استان اردبيل با اشاره به اينكه ارائه آموزش‌های لازم در زمينه‌ها‌ی مهارتی و فنی و حرفه‌ای از اقدامات مؤثر اين نهاد در توانمندسازی زنان سرپرست خانوار است، گفت: 2 هزار و 370 نفر از زنان سرپرست خانوار، بانوان و دختران تحت حمايت كميته امداد اردبيل آموزش‌های لازم فنی و حرفه‌ای را در 9 ماهه نخست سال‌جاری فراگرفته‌اند.

وی با بيان اينكه هزار و 334 نفر از زنان سرپرست خانوار ساكن در شهرهای استان اردبيل از آموزش‌های فنی و تخصصی بهره‌مند شده‌اند، افزود: هزار و 36 زن سرپرست خانوار كه در روستاها و مناطق محروم اين استان سكونت دارند نيز در كارگاه‌های آموزش شغلی حضور يافته‌اند.

سيفی با اشاره به اينكه حدود هزار و 700 نفر از قاليبافان تحت حمايت اين استان را زنان سرپرست خانوار تشكيل می‌دهند، بيان كرد: كميته امداد برای حمايت از زنان سرپرست خانوار كه توانايی انجام كار دارند، تسهيلات و برنامه‌های مناسبی را در زمينه ايجاد مشاغل خانگی در نظر گرفته است تا آنها بتوانند در كنار فرزندان خود، به استقلال اقتصادی دست يابند.

معاون اشتغال و خودكفايی كميته امداد استان اردبيل با بيان اينكه نظارت بر طرح‌های خودكفايی اجرا شده توسط زنان سرپرست خانوار از ديگر فعاليت‌های مهم اين نهاد در توانمندسازی مددجويان است، گفت: بازديدهای دوره‌ای و نظارت‌های مستمر از طرح‌های اشتغال موجب می شود تا ناظران با ارائه مشاوره و راهنمايی های لازم به مددجويان، ياريگر آنها در ارتقای سطح كيفی و كمی محصولات توليدی باشند.

انتهای پيام/ح

دریافت تسهیلات توسط زنان سرپرست خانوار در اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.