در دومین جلسه شورای عالی استان‌ها انجام شد؛

تصویب طرح دوفوریتی افزایش تعداد کمیسیون‌های شورای عالی استان‌ها

طرح دو فوریتی افزایش تعداد کمیسیون شورای عالی استان‌ها با ۴۸ رای تصویب شد.

تصویب طرح دوفوریتی افزایش تعداد کمیسیون های شورای عالی استان هابه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در دومین جلسه از دوره پنجم شورای عالی استان‌ها طرح دوفوریتی افزایش تعداد کمیسیون‌های تخصصی شورای عالی استان‌ها با ۳۸ امضا وصول شد.

مطابق با این طرح کمیسیون تخصصی شورای عالی استان‌ها به ده کمیسیون برنامه و بودجه، حقوقی، نظارت، انرژی، صنعت، کشاورزی، فرهنگی-گردشگری، اقتصاد و سرمایه گذاری، اجتماعی، بهداشت-درمان و فضای سبز، عمران و نوسازی، آموزش تحقیقات و فناوری افزایش می یابد.

در ادامه این جلسه طبق قوانین‌ نظر یک مخالف‌ و یک موافق مطرح شد.

در ادامه امیر شهلا نماینده مردم خراسان رضوی در شورای عالی استان‌ها مخالف طرح دو فوریتی افزایش تعداد کمیسیون‌های شورای عالی استان‌ها است که دلیل مخالفت‌ خود را این چنین مطرح کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر تعداد کمیسیون‌ها به 5 کمیسیون می‌رسد، افزایش این تعداد به 10 کمیسیون با توجه اینکه در ماه دهم سال هستیم، هزینه‌های شورای عالی استان‌ها را 2 برابر افزایش می‌دهد و با توجه به وضع نقدینگی‌ باید روی این طرح کار تخصصی صورت گیرد تا مشخص شود با این کار چه میزان هزینه افزایش می‌یابد.

وی همچنین مطرح کرد: با افزایش تعداد کمیسیون‌ها متوسط نیروی هر کمیسیون 7 نفر خواهد بود و کنار هم قرار گرفتن این تعداد در جلسه‌های مختلف بسیار دشوار است.

همچنین محمد صالحی‌ نماینده مردم استان اصفهان در شورای عالی استان‌ها موافق طرح دو فوریتی افزایش تعداد کمیسیون‌های شورای عالی استان‌ها، دلیل موافقت‌ خود را این چنین مطرح کرد: شورای عالی استان‌ها پارلمان دوم کشور است‌ و نباید از جایگاه عقب‌نشینی‌ کنیم، باید تعداد کمیسیون‌های این شورا با تعداد کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی برابر باشد.

وی همچنین نسبت به این تعداد اعتراض کرد و گفت: چرا کمیسیون امور شوراها در میان کمیسیون‌های ذکر شده نبود؟

صالحی همچنین افزود: بیشتر کار کمیسیو‌ن‌ها به صورت مشاوره است و تفاوتی در هزینه‌کردها‌ ندارد.

گفتنی است؛ طرح دو فوریتی افزایش تعداد کمیسیون‌های شورای عالی استان‌ها با 47 رأی از 66 رأی تصویب شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار