اساتید حوزه و دانشگاه و از پژوهشگران تاریخ؛

رونمایی ازتحقیق کتاب کفایه فی النصوص علی عدد الأئمه(ع)درقم

حجت الاسلام موسوی بروجردی گفت:درنشست علمی ازتحقیق کتاب کفایه فی النصوص علی عددالأئمه(ع)رونمایی خواهدشد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛حجت الاسلام سید حسن موسوی بروجردی،اساتید حوزه و دانشگاه و از پژوهشگران تاریخ،با اشاره به برگزاری نشستی علمی تاریخ احادیث شیعه اثنی عشر، شبهات و رُدود اظهار داشت: این نشست علمی روز دوشنبه ۹ بهمن‌ماه از ساعت ۱۶ در کتابخانه علامه مجلسی مرکز تحقیق و پژوهش میراث مکتوب شیعه به نشانی قم، خیابان شهید فاطمی، کوچه ۱۸، فرعی ۶، پلاک ۴۸ برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: در این نشست علمی از تحقیق کتاب «کفایه فی النصوص علی عدد الأئمه(ع)» رونمایی خواهد شد و و تصویر کهن‌ترین نسخه خطی این کتاب به سال ۵۸۴ هجری قمری نیز به نمایش در خواهد آمد.

این محقق و پژوهشگر میراث مکتوب اظهار داشت: در این نشست علمی استاد سید محمد کاظم طباطبایی پژوهشگر حوزه حدیث، سید محمد حسن موسوی بروجردی محقق و پژوهشگر میراث مکتوب و همچنین رضا رفیعی محقق کتاب سخنرانی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه کتاب «الکفایه فی النصوص علی عدد الائمه(ع)» نوشته علی بن محمد بن علی خزاز قمی رازی از علمای قرن چهارم که از شیخ صدوق و ابن عیاش روایت می‌کند، افزود: وی نزد بزرگانی همچون شیخ صدوق و دیگر اساتید ری و بغداد شاگردی کرده و مشهورترین اثر او، کتاب »کفایه الاثر» است که روایات و نصوص دال بر خلافت و امامت ائمه اطهار(ع) را در آن گردآوری کرده است.

حجت الاسلام موسوی بروجردی ادامه داد: خاندان وی در اصل اهل قم بودند و سپس به ری که در آن روزگار مرکزیت علمی بیشتری نسبت به قم یافته بود و ابن بابویه مشهور به شیخ صدوق (متوفی ۳۸۱) در آنجا سکونت داشت، مهاجرت کردند.

انتهای پیام/ح

تاریخ احادیث ائمه اثنی عشر در قم بررسی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.