همه فازهای پارس جنوبی به استثنای فاز 14 پارس جنوبی تا سال 1397 وارد مدار تولید می‌شود

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت:همه فازهای پارس جنوبی به استثنای فاز 14 پارس جنوبی تا سال 1397 وارد مدار تولید می‌شود و در واقع 98 درصد فازهای در دست اجرای پارس جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد.

همه فازهای پارس جنوبی به استثنای فاز 14 پارس جنوبی تا سال 1397 وارد مدار تولید می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فریدون حسنوند ظهر امروز در نشست اعضای کمیسیون انرژی مجلس با وزیر نفت و مجموعه پارس جنوبی در عسلویه با قدردانی از تلاش دلسوزانه نمایندگان مجلس و مجموعه وزارت نفت به ویژه بیژن زنگنه وزیر نفت اظهار داشت: در چند سال اخیر تلاش جدی برای تکمیل فازهای پارس جنوبی شده که بر اساس برنامه زمان بندی سال آینده فازهای در دست اجرا وارد مدار تولید می‌شود.

وی، با بیان اینکه عزم وزیر نفت برای تکمیل فازهای پارس جنوبی جدی است خاطر نشان کرد: همه فازهای پارس جنوبی به استثنای فاز 14 پارس جنوبی تا سال 1397 وارد مدار تولید می‌شود و در واقع 98 درصد فازهای در دست اجرای پارس جنوبی به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه همه ایرانیان به عظمت پارس جنوبی افتخار می‌کنند افزود: همه ایرانیان به عظمت و تمدنی که در کنار خلیج فارس بنا گذاشته شده افتخار می‌کنند و این نشان از قدرت واقتدار ایران اسلامی و کارآیی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

حسنوند با تاکید بر حمایت و پشتیبانی از طرح‌ها و فازهای پارس جنوبی بیان کرد: مجموعه کمیسیون انرژی مجلس از پروژه‌های وزارت نفت به ویژه فازها و پروژه‌های پارس جنوبی حمایت و پشتیبانی می‌کند.

وی با اشاره به لایحه بودجه سال 1397 و با تاکید بر تحقق سهم 14.5 درصدی شرکت ملی نفت ایران گفت: سهم 14.5 درصدی شرکت ملی نفت ایران از پالایشگاه‌های داخلی حق مسلم این شرکت است اگرچه کمیسیون تلفیق این سهم را هنوز تصویب نکرده اما این مهم به زودی برای تصویب در صحنه علنی مجلس مطرح و پیگیری می‌شود.

حسنوند با بیان اینکه صدور و تصویب این مجوز سبب پرداخت فراتر از سقف تعیین شده برای وزارت نفت می‌شود تاکید کرد: اگر نمایندگان مجلس به ویژه اعضای کمیسیون تلفیق سفری به منطقه پارس جنوبی داشته باشند و تلاش شبانه‌روزی همگان مشاهده کنند عاشقانه سهم 14.5 درصدی شرکت ملی نفت تصویب می‌کنند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خواستار همکاری سران سه قوه برای حل مشکلات مالی در صنعت نفت شد و گفت: موانعی در تامین اعتبار برای تکمیل فازهای پارس جنوبی وجود دارد که با تدبیر سرانه سه قوه می‌تواند مشکلات را برطرف کند.

حسنوند با بیان اینکه 85 درصد فازهای پارس جنوبی تکمیل و ارد مدار شده افزود: برای تکمیل فازهای باقیمانده به 3.2 میلیارد دلار نیاز است که با تکمیل آنها سالانه 12 میلیارد دلار به درآمدهای کشور افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه سازمان بازرسی یک اشکال در این مهم ارائه کرده است بیان کرد: رئیس قوه قضاییه می‌تواند با تدبیر دستورات لازم برای تامین اعتبارات تکمیل فازهای پارس جنوبی ارائه کند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر مشارکت رئیس جمهور در بخش اجرایی فازهای پارس جنوبی خاطر نشان کرد: ایراد دیوان محاسبات نیز می‌تواند با تدبیر رئیس قوه مقننه برطرف شود.

حسنوند، با تاکید بر اطلاع رسانی در حوزه تلاش شبانه‌روزی با عزم و اراده بالا در حوزه پارس جنوبی افزود: زبان گروه خواص فعال‌تر از گوش‌های آنان است ولی عوام و مردم هم شنوایی خوبی دارند و هم اینکه زبان تقدیر و سپاس دارند.

انتهای پیام/م

تکمیل فازهای باقیمانده پارس جنوبی نیاز به ۳.۲ میلیارد دلار دارد

برچسب ها: شرکت ملی نفت ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.