کارشناس هواشناسی؛

سیستان و بلوچستان رتبه نخست کم بارش‌ترین استان کشور

کارشناس هواشناسی سیستان وبلوچستان گفت: سیستان وبلوچستان امسال رتبه نخست کم بارش‌ترین استان کشور را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علی ملاشاهی کارشناس هواشناسی سیستان وبلوچستان اظهار داشت: از مهرماه امسال تاکنون ۳. ۴ دهم میلی متر باران در سیستان و بلوچستان باریده است که کاهش ۹۱ درصدی نسبت به بلند مدت را نشان می‌دهد.

ملاشاهی گفت: امسال ۱۰۰ درصد مساحت سیستان و بلوچستان دچار خشکسالی است.

وی ادامه داد: از ابتدای مهرماه تا پایان آذرماه ۱۹.۹ دهم درصد مساحت سیستان و بلوچستان دچار خشکسالی خفیف، ۵۶.۵ درصد خشکسالی متوسط و ۲۳.۲ درصد دچار خشکسالی شدید است.

وی تاکید کرد: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته روند کاهش بارندگی‌ها در سیستان و بلوچستان تا پایان سال ادامه خواهد داشت به طوری که میزان بارش‌ها در سه فصل آخر سال کمتر از حد نرمال خواهد بود.

رئیس گروه هشدار و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به کاهش بارندگی‌ها در این استان ضروری است دستگاه‌های دست اندرکار تمهیدات لازم را برای تامین آب کشاورزی و آشامیدنی مدنظر قرار دهند.

خشکی تالاب بین المللی هامون در شمال سیستان و بلوچستان و جازموریان در جنوب غرب استان، قطع آب رودخانه هیرمند، کاهش سفره‌های آب زیر زمینی، کمبود نزولات آسمانی، گرمای زیاد و تبخیر بیش از حد نرمال کشور این استان را با مشکلات زیادی در زمینه تامین آب آشامیدنی و کشاورزی رو به رو کرده است.

انتهای پیام/ع

۱۰۰ درصد مساحت سیستان و بلوچستان دچار خشکسالی است

برچسب ها: هواشناسی ، آب وهوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار