قصه‌گوی افغانستانی:

قصه‌ها سازه‌های تخیلی و فرهنگی‌اند

خانم رضایی گفت: قصه‌ها سازه‌های تخیلی و فرهنگی‌اند و از نظر فردی و اجتماعی با معنا تلقی می‌شوند.

قصه‌ها سازه‌های تخیلی و فرهنگی‌اندبه گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری، بانو رضایی از شرکت کنندگان بیستمین جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی گفت: قصه‌گویی در افغانستان با توجه به رویدادهای سال‌های اخیر از جمله جنگ، بی‌خانمانی و کار کودکان، توان خود را در استفاده از «قصه درمانی» به کار گرفته است.

وی ادامه داد: ما با تحقیق و تفحص در شیوه‌های ساده اما عملی در درمان روحیه‌ کودکانمان تلاش می‌کنیم. از قصه‌هایی بهره می‌بریم که مذهبی، بومی و اقلیمی باشند و سطح امید و اعتماد به نفس کودکان ما را بالا ببرند. در همین راستا است که «انجمن فرهنگی هنری قصه‌گویان افغانستان» از شش سال قبل فعالیت خود را آغاز کرده است.

راوی داستان «مرغ دریایی و ماهیگیر» عنوان کرد: قصه‌ها سازه‌های تخیلی و فرهنگی‌اند و از نظر فردی و اجتماعی با معنا تلقی می‌شوند. ما علاوه بر روایت داستان‌های متعدد همچنان از شیوه‌ سنتی استفاده می‌کنیم.

این قصه‌گو در توضیح فعالیت‌های انجمن قصه‌گویی کشور خود گفت: در این انجمن علاوه بر برگزاری جشنواره‌ سالانه که محل گفت‌وگو و تبادل اطلاعات است، برنامه‌ریزی‌هایی برای گنجاندن قصه‌گویی در برنامه درسی دانش‌آموزان صورت می‌گیرد. ضمن این که کارگاه آموزشی برای مربیان و کودکان نیز برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دامنه‌ فعالیت‌های این انجمن سبب شده است تا در کابل، هرات و مزار شریف قصه‌گویی جدی‌تر گرفته شود.

گفتنی است؛ بیستمین جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روز 5 بهمن 1396 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری به کار خود پایان داد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار