خودکفایی۱۸۰۰ خانوار نیازمند کهگیلویه وبویراحمد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای امسال تاکنون یک هزار و ۸۰۰ خانوار استان با اجرای برنامه‌های مختلف توانمندسازی خودکفا شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛ فرید محبی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد گفت: هدف اصلی خدمت‌رسانی در کمیته امداد توانمندسازی مددجویان بوده و از ابتدای امسال تاکنون با برنامه ریزی توانستیم یک هزار و 800 خانوار تحت حمایت این نهاد را توانمند کرده و از چرخه حمایتی خارج کنیم.

وی با اشاره به اینکه جمعیت تحت حمایت کمیته امداد به‌ صورت مستمر در حال افزایش و کاهش است، عنوان کرد: پالایش مددجویان بر اساس توانمندی اقتصادی خانوار با ایجاد اشتغال، ازدواج، بازگشت سرپرست زندانی و یا سرباز، استفاده از تسهیلات مسکن و خانه‌دار شدن مددجو و بهبود سرپرست بیمار خانوار انجام می‌شود و خانوارهای پشت نوبت جایگزین آن‌ها می‌شوند.

محبی با بیان اینکه یک هزار و 100 خانوار در ده ماهه امسال شناسایی‌شده و به چرخه حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد وارد شدند، اظهار کرد: خدمات کمیته امداد مطابق نیاز هر خانوار به آن‌ها ارائه می‌شود تا مشکلات این افراد هرچه سریع‌تر رفع شده و با توانمندی از چرخه حمایتی خارج شوند.

وی با اشاره به اینکه توانمندسازی فکری، فرهنگی و اقتصادی محرومان رویکرد اساسی کمیته امداد برای محرومیت‌زدایی است خاطرنشان کرد: کمیته امداد در تلاش بوده تا با اجرای برنامه‌های مختلف توانمندسازی از جمله توسعه طرح‌های اشتغال برای مددجویان تحت حمایت آن‌ها را به خودکفایی برساند.

32 هزار خانوار با جمعیت 82 هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد بوده و از خدمات این نهاد بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/ش

۱۸۰۰ خانوار نیازمند کهگیلویه وبویراحمد خودکفا شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.